י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במבצע מיוחד

ארגון החסד חילק מאות ערכות למידה לילדים המיוחדים

במבצע מיוחד שיצא לדרך בסיוע מתנדבי 'ידידים', מאות ילדי החינוך המיוחד של 'אהל שרה' שנמצאים בביתם כתוצאה מהשבתת מוסדות החינוך המיוחד, קיבלו ערכות הפעלה ולמידה שיסייעו להם לעבור את השהות הארוכה בבית בתקופת החירום

ארגון החסד חילק מאות ערכות למידה לילדים המיוחדים
חלוקת ערכות הלמידה צילום: באדיבות המצלם

מגיפת הקורונה והשבתת מוסדות החינוך המיוחד, תפסו את ההורים לילדים המיוחדים במצב בלתי אפשרי כמעט בו הם נדרשים לדאוג לכל המשפחה ובמקביל לטפל בילד המיוחד שלהם סביב השעון ללא כל סיוע.

מבצע מיוחד שיצא לדרך בסוף השבוע בהתגייסות מלאה של כל צוותי החינוך וההתנדבות של 'אהל שרה' יחד עם מתנדבים של ארגון החסד 'ידידים', חילק מאות ערכות הפעלה ופנאי לילדים מיוחדים, חניכי מוסדות 'אהל שרה' מכל רחבי הארץ.

הערכות המפנקות נארזו באופן אישי עבור כל אחד מהילדים ע"י הצוות המסור שעובד לילות כימים גם בימים אלו, בהתאם לרמה התפקודית והיכולות הקוגניטיביות שלו. המארזים כללו חוברות למידה עם הנחיות זהירות לתקופת הקורונה, מכשירים אלקטרוניים ומשחקי פנאי, חוברות הפעלה וחומרי לימוד ממערכי השיעור הנלמדים בבתי הספר של 'אהל שרה'.

כדי לשנע את מאות הערכות לבתיהם של הילדים המיוחדים בכל רחבי הארץ, התגייסו מתנדבי ארגון החסד 'ידידים' ויחד עם צוותים של אהל שרה שמכירים את המשפחות ואת הילדים חילקו את החבילות לבתיהם של כל אחד מהתלמידים המיוחדים. בתוך פחות מיומיים חולקו למעלה מ300 ערכות הפעלה חינוכיות מחריש ונתניה בצפון, דרך בני ברק, פתח תקווה, יישובי השומרון המרוחקים, כפר חב"ד ועד לאשדוד וקרית מלאכי בדרום.

משלוח הערכות מצטרף לשורת פעולות חירום שמפעילים ב'אהל שרה' במטרה לסייע להורי התלמידים לעבור את תקופת משבר הקורונה. כפי שפורסם, הצוותים המקצועיים של 'אהל שרה' מפעילים קו חם מיוחד של מומחים שפועל החל מרגע השבתת מוסדות החינוך. בקו המידע, מעניקים צוותי החינוך, הטיפול והליווי של אוהל שרה, כולל הפסיכיאטר, הפסיכולוג ומומחים נוספים בתחום , מענה להורים אובדי עצות במגוון נושאים. במהלך השבוע וחצי בהם פועל הקו, הגיעו מאות פניות של הורים מכל רחבי הארץ שמבקשים סיוע וייעוץ בהתמודדות היומיומית עם שהות רציפה של ילד מיוחד בבית.
התגובות החמות של הורי הילדים לערכות ההפעלה, קו המומחים והמענה המקצועי גם בתקופה של השבתה כפויה, זורמות ללא הפסקה למשרדי אהל שרה.

לדברי קארין טרבלסי מנהלת מערך החינוך של 'אהל שרה': "ההשבתה של כל בתי הספר שנכפתה עלינו, עלולה להביא לנסיגה במצבם התפקודי והקוגניטיבי של הילדים. כדי לנסות לשמר את ההישגים הרפואיים וההתקדמות במצב הטיפולי של התלמידים, החלטנו לצאת למבצע לוגיסטי מורכב שהצריך גם אישורים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים. הפעילות למען התלמידים מסייעת גם להורים בהתמודדות המורכבת שהם חווים בתקופה זו של חוסר וודאות. גם כשחרב החל"ת עדיין מונפת באוויר, ושכרם עוד טרם הובטח, הצוותים שלנו ממשיכים לתמוך ולהיות אוזן קשבת לכל מצוקה שעולה מכיוון ההורים והמשפחות של הילדים המיוחדים".

קורונה ידידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד