י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישראלים ששבו זועמים

חרדה: "אם לא נדבקנו באיטליה, נדבקנו כאן"

מאות ישראלים שבו עם חברת התעופה ישראייר מאיטליה, רבים מהם סטודנטים לרפואה, התלוננו על תנאים ירודים בדרך. "למעלה מ-200 מאיתנו הסתובבו חופשי בחוץ". כך מפרסם היום לראשונה, באתר וביישומון "ישראל היום", כתב תיירות ותעופה, שמעון יעיש

חרדה: "אם לא נדבקנו באיטליה, נדבקנו כאן"
נוסעים בטיסה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בצפיפות, בלי אינטרנט ועם מעט אוכל – מאות הנוסעים שחזרו הלילה מאיטליה בשתי טיסות של ישראייר, מתלוננים על בית המלון אליו הועברו, מספרים כי אין להם מספיק אוכל, וכי החדרים מלוכלכים מאוד ונטולי אינטרנט. בנוסף, הם מספרים כי הטיסות היו צפופות והמטוסים מלאים, הטיוליות היו קרועות ומאובקות איתן נסעו במשך יותר משעתיים ולאחר שהגיעו לטבריה, המשטרה לא אישרה להם להיכנס למלון ולאחר שחיכו חצי שעה נוספת בטיולית, הם שוחררו וטיילו באופן חופשי במשך כמעט שעתיים וזאת זמן קצר לאחר שנחתו מאיטליה.

*סטודנטים שנמצאים במלון "כינר" סיפרו כי "המלון מלוכלך, החדרים מזוהמים, יש פה נחשים, ג'וקים ויתושים ברמה שאי אפשר לתאר. המתגים מלוכלכים, הכל מטונף, למה שלחו אותנו למקום כזה? זה לא הוגן, לא עשינו רע לאף אחד. רבים מאיתנו סטודנטים לרפואה, אנחנו לא פושעים ולא מצורעים. כל הדרך הייתה קשה ואם לא היינו חולים עד עכשיו, נהיה חולים מעכשיו, הכל פשוט מטונף. אין לנו אינטרנט, תכננו להמשיך ללמוד מרחוק אבל אין פה אינטרנט. גם מנות האוכל קטנות מאוד. לא עלינו על טיסות בחינם, שילמנו כסף ואנחנו מבקשים מאוד שיתייחסו אלינו בכבוד. אנחנו רק רוצים תנאים אנושיים, לא לוקסוס. אם זה ככה תנו לנו להיות בבידוד בבתים, יש לנו איפה להיות ואנחנו מבטיחים שלא נפר בידוד, אנחנו לא עבריינים, אנחנו רופאי העתיד של המדינה".

*עוד אמרו: "אומרים שצריך לשמור מרחק ולהיות כמה שפחות זמן צמודים אחד לשני. בטיסות המטוס היה מלא והיה עיכוב של שעתיים וחצי בהמראה מאיטליה כשכולם על המטוס, ככה שהיינו המון זמן צפופים וקרובים, סבירות גבוהה שלא מעט נדבקו בטיסה הזאת ואם כל זה לא מספיק, כשהגענו לנתב"ג פינו אותנו בטיוליות, נסיעה ארוכה של שעתיים וחצי ועוד חצי שעה המתנה. הטיוליות היו עם מושבים קרועים, מלא אבק, לא היה חמצן, זה פשוט הזוי להעביר אותנו בטיולית במצב כזה. אז אם מישהו במקרה לא נדבק במטוס, סיכוי גבוה שזה קרה בטיולית. אחרי שהגענו היו הרבה חבר'ה שביקשו לשירותים כי היינו כבר כמעט 24 שעות מחוץ לבית ופשוט שיחררו אותנו במשך כמעט שעתיים לחופשי, מעל מאתיים אנשים שחזרו מאיטליה היו חופשיים לגמרי, אז מה החכמה בבידוד הזה? בבקשה תטפלו בנו, לא עשינו רע, אנחנו רק רוצים יחס ראוי".

כזכור, שתי טיסות ישראייר החזירו אתמול כמה מאות ישראלים מאיטליה, רבים מהם סטודנטים שלומדים במדינה. כולם הועברו למלון בטבריה שם הם ישהו בבידוד במהלך השבועיים הקרובים.

נכון לעכשיו, לא ברור האם ישנם חולים בקרב החוזרים מאיטליה, והם מבקשים היום: "תבדקו אותנו, אם יש מישהו חולה שיתרחק ושלא ידביק אחרים, כולנו באותו מלון והיינו צמודים וצפופים, אנחנו מוכנים לשלם על הבדיקות - תבדקו אם נדבקנו בקורונה", קראו חלק מהחוזרים עימם דיברנו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד