י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגלגל מתהפך

גנץ לנתניהו: ממשלת אחדות - רק אחרי החלפת יו"ר הכנסת

"מאבק על המובן מאליו": לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום שוב להקמת ממשלת אחרות - יו"ר כחול לבן בני גנץ מגיב • "נמנה יו"ר כנסת - אחר כך בכוונתי לדון בכל הדרכים האפשריות להקים ממשלת אחדות"

גנץ לנתניהו: ממשלת אחדות - רק אחרי החלפת יו"ר הכנסת
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר קריאתו הנוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (שלישי) לבני גנץ, במהלכה הוא קרא לו להקים ממשלה - גנץ משיב לנתניהו כי הוא יפעל להקמת ממשלת אחדות רק לאחר החלפת יושב ראש הכנסת מחר.

"קודם כל נחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד", אמר גנץ, "אחר כך נרכיב ממשלה שתטפל בקורונה ובאתגרים הנוספים שעל הפרק. אזרחי ישראל, מה שאנחנו רואים בשבוע האחרון הוא חסר תקדים - כחול לבן בראשותי יצאה למאבק על המובן מאליו: הקמת ועדות הכנסת שיוכלו לשרת את האזרחים".

עוד הבהיר גנץ, כי "עד מחר, לפי פסק הדין של בג"ץ, נמנה יו"ר כנסת כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית". לדבריו, "לא יעזרו הספינים, המתקפות משולחות הרסן על בית המשפט, עליי ועל שותפיי. אני קודם כל אחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקוד מלא - ללא פחד וללא מורא".

כאמור, בהתייחסו לקריאתו של ראש הממשלה מוקדם יותר היום אמר גנץ, "אחר כך, בכוונתי לדון בכל הדרכים האפשריות להקים ממשלת אחדות שתיאבק בקורונה ותטפל באתגרים הנוספים שלפתחנו".

לסיום הוא הוסיף, "נתניהו, הפערים ביננו מהותיים. אני נאבק על חובת הפעלתה של הדמוקרטיה הישראלית, ואני מקווה שתצטרף אליי במאמצים האלו. וחשוב מכך – עליך לומר באופן ברור לעם ישראל שאת פסיקות בית המשפט ממלאים ושבישראל לא תהיה אנרכיה".

בני גנץ בנימין נתניהו יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד