י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בברכת הבד"ץ

יוזמה חדשה: מה עושים כשאי אפשר לטבול כלים

עקב כך שא"א בימים אלה לטבול כלים במקוואות, בית דין של גוף הכשרות KF מלונדון, הקימו בימים אלו מיזם מיוחד של 'מכירת כלים', כדי לתת מענה למצב החירום | "כ-200 אנשים נרשמו בטופס מיוחד שהעלנו אצלנו באתר. יש ביקוש גדול", מספר היוזם ל'בחדרי חרדים'

יוזמה חדשה: מה עושים כשאי אפשר לטבול כלים
סירים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית דין של גוף הכשרות KF מלונדון, הקימו בימים אלו מיזם מיוחד של 'מכירת כלים', כדי לתת מענה למצב החירום, בו לא ניתן לקיים מצוות טבילת כלים. בית הדין מציעים לציבור באנגליה אפשרות למכור כלים חדשים לגוי, וכך להשתמש בהם באופן זמני גם אם הם לא הוטבלו.

מי שעומד מאחורי היוזמה, הוא הרב ישראל משה גוטנטג, מבכירי גוף הכשרות, שאומר ל'בחדרי חרדים' כי "בשעות הראשונות כ-200 אנשים נרשמו בטופס מיוחד שהעלנו אצלנו באתר. יש ביקוש גדול כי לרבים אין אפשרות לטבול כלים חדשים בשל העוצר שהכריזה הממשלה".

מכירת הכלים מתבצעת מידי יום וציבור שומרי תורה ומצוות מוזמנים למלאות טופס מקוון עם פרטי הכלים, בו הם ממנים את רבני הבד"ץ כשלוחים למכור את כליהם. תהליך המכירה דומה למכירת חמץ המוכרת ופרטי ודקדוקי ההלכה מתבצעים על פי הוראותיו של דייני הבד"ץ, בראשות הגאון רבי שרגא פייבל זיממערמאן והגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין.

הרב גוטנטג.

בשל נגיף הקורונה המשתולל ברחבי העולם, יהודים רבים שמעוניינים להטביל כלים חדשים לכבוד חג הפסח, לא יכולים להגיע למקווה לטבול כלים, מכיוון שהמקום סגור וגם כי אסור להסתובב ברחוב ללא לצורך חיוני.

הרב גוטנטג אומר כי הדבר הותר רק עכשיו בשעת חירום, וכי פוסקים מציינים את דברי השו"ע (אורח חיים שכג) שהתיר להקנות כלי לגוי בשבת, כאשר הדבר נצרך משום צורך שבת בכדי לפוטרו מטבילת כלים.

רבני KF שבים ומזהירים את הציבור כי קיים חובה להטביל את הכלים מיד כשזה מתאפשר, גם אם כבר השתמשו בהם.

טבילת כלים הגעלת כלים חרדים לונדון לונדון בית דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד