י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רק בשטח פתוח

הרבנים הראשיים קוראים לסגור את בתי הכנסת

החמרת המצב בישראל ושורת ההנחיות החדשות לאזרחי ישראל, הביאו את הרבנים הראשיים לישראל לצאת במכתב חריג עם קריאה לציבור - שלא לקיים מניינים כלל בבתי הכנסת, ורק בשטח פתוח ועל פי כללי משרד הבריאות

הרבנים הראשיים קוראים לסגור את בתי הכנסת
הרבנים הראשיים בתפילה בכותל צילום: Yaakov Naumi/Flash90

לאור עליית מספר החולים בישראל, והשינוי בעקבות כך בהנחיות הגורמים המקצועיים, יוצאים הרבנים הראשיים לישראל הגאון רבי דוד לאו והראש״ל הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה משותפת לציבור, כי החל מהיום (רביעי) ועד להודעה חדשה - אין לקיים מניינים בבתי הכנסת. על פי הוראת הרבנים, ניתן לקיים מנייני תפילה על פי הנחיות משרד הבריאות בשטח פתוח, בריחוק שני מטר ומנין שלא עולה על עשרה משתתפים.

הרבנים הראשיים הודיעו, כי גם התפילה ההמונית המיוחדת אשר נועדה להיום בשעה 16:30 תתקיים רק במתכונת זו.

במכתבם כותבים הרבנים הראשיים:

"עת צרה היא ליעקב. לאור ההנחיות האחרונות של הממונים על המאבק בנגיף הקורונה, הננו להודיע כי מהיום ועד להודעה אחרת, אין לקיים את התפילה בציבור בתוך בתי הכנסת. ציבור המתפללים, שלא ימנה יותר מעשרה, יתפלל בחוץ במקום פתוח, אם אפשר בסמוך לבית הכנסת. זאת תוך שמירה על ריחוק של שני מטר בין איש לרעהו. ניתן להוציא ספר תורה לרחובה של עיר.

"הננו להבהיר כי גם התפילה המיוחדת שנועדה להיום, ערב ראש חודש ניסן, תערך באותו אופן, בציבור של עשרה מתפללים, במרחק ומחוץ לבתי הכנסת.

"אם לא קיימת אפשרות כזאת, יתפלל כל אחד ואחד בביתו, אבל ראוי לקבוע זמן תפילה אחיד לכל באי בית הכנסת.

"על הציבור להקפיד על ההנחיות שניתנו ע"י הנהלת משרד הבריאות, לא רק בנוגע לבתי הכנסת אלא גם בשאר הנושאים, קניות וכדו'. כמו כן מי שהוא בחשש סיכון כלשהו אסור לו לצאת מביתו גם לצורך תפילה בציבור.

"אנו מבקשים מכולם להמשיך לעתור ולהתפלל לרופא כל בשר שישלח מהרה מזור ומרפא לכל הזקוקים לכך, ונוסיף לבקש שבמהרה "כתר יתנו לך" ו"יחד כלם קדשה לך ישלשו" ויתקיים בנו "והופע בהדר גאון עוזך על יושבי תבל ארצך וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו".

קורונה סגר הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד