י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש וחוסר ביטחון

תופעה: בעקבות משבר הקורונה אזרחים גונבים ממרכולים

החרדה וחוסר הביטחון שחשים רבים מאזרחי ישראל בעקבות משבר הקורונה, מובילים לתופעה עצובה של אזרחים שגונבים מהסופרים • תופעה

תופעה: בעקבות משבר הקורונה אזרחים גונבים ממרכולים
קניות בסופר בעידן הקורונה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משבר הקורונה יחד עם המשבר הכלכלי הנלווה אליו, מביא לתופעות עצובות. בין היתר, אנשים מבוגרים ובעלי מעמד, שהפחד מהמצב הבריאותי יחד עם המצב הכלכלי הרעוע מובילים אותם לגנוב מוצרים בסופר.

לפני כשבוע נכנס אדם בן 55 לסופר מוכר בארץ, עם מעיל גדול מימדים. הוא הכניס למעיל בקבוקי סבון נוזלי לידיים, קופסת כפפות חד פעמית, שתי אריזות של פסטה ושקית פירות יבשים ואז ניגש לקופה בהליכה מעט מוזרה, כשבעגלה שלו מעט פירות וירקות, וסבון נוזלי לניקוי רצפות.

הקב"ט המיומן שהבחין בו במעוד מועד, המתין ש"הקונה" יסיים לשלם על המוצרים בעגלה, ואז ניגש אליו.

"עוד לפני שהתחלתי את הבדיקה, הלקוח פרץ בבכי", סיפר הקב"ט לאתר מאקו. "הוא התנצל, ביקש סליחה. הוא טען שפוטר לפני כשבועיים מהמסעדה בה עבד ושהמצב הכלכלי בבית קשה מאוד. הוא עוד לא קיבל דמי אבטלה, אשתו חולה והוא לא יודע איך ישרוד את חג הפסח עם שני ילדיו".

בשיחה שערכנו עם מנהל סניף של אחד מרשתות המזון הגדולות בארץ, הוא סיפר כי "בעבר הייתי צריך להתמודד עם ילדים שלקחו שוקולד או פחית קולה, עכשיו אני מתמודד עם אנשים מבוגרים שלוקחים קופסאות שימורים".

לדבריו, עיקר המוצרים שהוא תופס אצל אנשים זה קופסאות שימורים, מוצרי ניקיון קטנים כדוגמת סמרטוטים ותרסיסים, ומוצרים יבשים עם תוקף ארוך טווח.

"לפעמים זה לקוחות שאני מכיר שעורכים קניות באלפי שקלים מדי שבוע, אנשים מבוססים, מסוג האנשים שמעולם לא חשבת שתתפוס במצב כזה, אבל המצב הכלכלי הכריע אותם".

הוא סיפר כי באחת הפעמים הוא תפס אישה שלקחה מוצרי חלב פשוטים כגון גבינה, לבן וחלב, וכשניגש אליה היא התחילה לבכות וסיפרה שהיא ובעלה יושבים בבית מובטלים, יש להם שכירות לשלם וששה ילדים להאכיל. "לאחר דין ודברים סיכמנו שבעלה יבוא לעבוד אצלי במחסן עד יעבור זעם, וככה יהיה להם קצת כסף בשביל להחזיק את הראש מעל המים".

"מישהו חייב להתעשת, ומהר". הוא סיכם. " אם הגענו לכזה מצב במהירות כזאת, אני באמת מפחד שהמצב הקשה עוד לפנינו"

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד