י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקדים משפטי

בג"צ קבע: סמכות מיוחדת לפרץ לכנס מליאה היום

לאחר ההתכתשות בימים האחרונים בין יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין לבין הבג"צ, קבע הלילה בג"צ באופן תקדימי כי עמיר פרץ ימונה ליו"ר הכנסת - למרות שהתפטרותו של אדלשטיין טרם נכנסה לתוקפה • בכחול לבן מיהרו להודיע: נעלה להצבעה את תפקיד יו"ר הכנסת  

בג"צ קבע: סמכות מיוחדת לפרץ לכנס מליאה היום
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

באופן תקדימי: בית המפשט העליון בשבתו כבג"צ קיבל הלילה (חמישי) את מתווה היועץ המשפטי של הכנסת ומינה באופן חריג את וותיק חברי הכנסת עמיר פרץ והעניק לו סמכות לכנס מליאה עוד בטרם נכנס לתפקידו באופן חוקי.

בהחלטה שקיבלו השופטים הנדל, פוגלמן, עמית ומלצר, בראשות הנשיאה אסתר חיות, העניקו השופטים סמכות מיוחדת לוותיק חברי הכנסת יו"ר העבודה עמיר פרץ - להיכנס לתפקידו עוד בטרם נכנסה התפטרותו של אלדשטיין לתוקף ביום שישי.

על פי החלטת השופטים, לפרץ תינתן זכות חוקית לכנס כבר בבוקר (חמישי) את מליאת הכנסת כדי להצביע על יושב ראש כנסת קבוע כאשר הסמכות שניתנה לפרץ תתקיים גם אם אדלשטיין ימשיך את התפטרותו.

מדובר בתקדים, שכן פרץ טרם נכנס באופן חוקי לתפקידו ואמור להיכנס על פי החוק רק בהיעדר יו"ר לכנסת, מה שאמור לקרות רק לאחר 48 שעות מאז התפטרותו של אדלשטיין ביום שישי בשעה 11:00. פרץ עצמו הודיע ואף טען כך בפני שופטי בית המשפט העליון, כי הוא יעלה את הדיון לבחירת היו"ר לדיון בהזדמנות הראשונה.

באם אכן יזמנו היום את מליאת הכנסת ויבחרו יו"ר, הרי שמדובר בקבירת הסיכוי לממשלת אחדות באופן סופי, לאחר שרק מוקדם יותר הערב שוחחו גנץ ונתניהו וסיכמו להחזיר את צוותי המו"מ לשולחן הדיונים, ולאחר שבליכוד הבהירו כי החלפת יושב ראש תגרור את המדינה לבחירות רביעיות ותסיים את המגעים לממשלת אחדות.

דקות לאחר קבלת ההחלטה בבג"צ, בכחול לבן מיהרו להודיע כי בעקבות ההחלטה הודיע כעת יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, כי הוועדה המסדרת תתכנס הבוקר (חמישי) בשעה 11:30 לאשר את כינוס המליאה להמשך אותו יום, כדי לבחור יו״ר כנסת קבוע.

יולי אדלשטיין בג"ץ עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד