י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טראמפ לא מקבל

המשפחה טוענת: לוינסון מת במעצר האיראני

12 שנים אחרי שנעלם, משפחתו של סוכן FBI יהודי אמריקני טוענת כי הוא נפטר באיראן שהחזיקה בו. המשפחה מעריכה לא נפטר מקורונה ומתכוונת לתבוע את איראן וכן גורמים בממשל האמריקני • הנשיא טראמפ לא מקבל את התזה על מותו והציע 20 מיליון דולרים למי שיביא מידע אודותיו 

המשפחה טוענת: לוינסון מת במעצר האיראני
אילוסטרציה צילום: unsplash

משפחתו של רוברט לוינסון, סוכן FBI יהודי-אמריקני הנעדר מאז 2007, טוענת כי הוא נפטר תוך כדי מעצר באיראן.

איראן טענה לאורך השנים כי המשטר לא יודע את מקום הימצאו. ביום רביעי השבוע פרסמה המשפחה בטוויטר את החדשות "הקשות עם לב כואב" בחשבון שנפתח כדי להביא את סיפורו לעולם.

בהודעה נאמר כי "לאחרונה קיבלנו מידע מגורמים אמריקאים שהביא גם אותם וגם אותנו למסקנה שבעלנו ואבינו הנפלא נפטר כשהיה במעצר איראני. אנחנו לא יודעים מתי או איך הוא נפטר, רק שזה היה לפני מגיפת הקורונה".

איראן אמרה לאחרונה כי לוינסון רשמית נעדר. וכי המשפחה הוקיעה את המשטר על אכזריותו בטיפול בלווינסון, ובאי נתינת מידע לגביו.

"כיצד האחראים באיראן יכולים לעשות זאת לבן אנוש, תוך שהם משקרים לעולם שוב ושוב כל הזמן הזה, לא מובנת לנו", נכתב בהצהרה.

המשפחה אמרה שהיא תמשיך לדרוש אחריות מהמשטר האיראני ו"את אלה בממשלת ארה"ב שבמשך שנים רבות הותירו אותו מאחור". המשפחה תובעת את איראן בבית המשפט הפדרלי. אך בהצהרה של המשפחה לתקשורת, לא נאמר מי הם הצוות מממשלת ארצות הברית שלטענתם אשמים בהפקרתו.

לוינסון התגורר בקורל ספרינגס, שבפלורידה, הוא היה גם חוקר פרטי ויועץ במשרה חלקית של ה-CIA. בשנת 2007 בהיותו בן 58, הוא נעלם באי קיש שבאיראן, רשמית הוא היה בעבודה עבור חברות פרטיות, אולם לאחר מכן נחשף כפעיל חמוש של ה-CIA.

הנשיא דונלד טראמפ לא אישר את מותו, "אני לא מוכן לקבל את זה שהוא מת", כך אמר בתדריך היומי שלו על מגיפת הקורונה.

בשנה שעברה, במלאת 12 שנה להיעלמותו, הודיע ממשל טראמפ על תגמול של 20 מיליון דולר ממחלקת התגמולים של המדינה למען מידע לגביו, בנוסף לחמישה מיליון הדולר שהציע ה-FBI במשך שנים למידע שיוביל להצלת סוכנו לשעבר.

רוברט לוינסון איראן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד