י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל משבר הקורונה • פרסום ראשון

בשורה: החלוקה הענקית של שטרן תתקיים גם השנה

פרסום ראשון: החלוק'ע הגדולה בעולם של איש החסד ר' אפרים שטרן תתקיים השנה במתכונת מורחבת ובצורה אחרת - באישור וע"פ הנחיות מיוחדות של משרד הבריאות ומשטרת ישראל • כל הפרטים

בשורה: החלוקה הענקית של שטרן תתקיים גם השנה
החלוקה הגדולה בעולם בשנים קודמות צילום: באדיבות המצלם

למרות סכנת מגיפת הקורונה שהתפשטה בארץ והעננה שריחפה סביב החלוקה הגדולה של קמחא דפסחא של 'עונג שבת ויום טוב' של איש החסד הרב אפרים שטרן מירושלים, המחלק מידי שנה ל-15 אלף משפחות סל גדול לחג, ומכונה בפי כל בשם 'החלוקה הגדולה בעולם' - גם השנה החלוקה תתקיים כרגיל וכמיטב המסורת.

החלוקה, שמתקיימת כמידי שנה מכיכר זוועהיל ועד שבטי ישראל, מאכילה כאמור פיות של אלפי משפחות מכלל החוגים והעדות, וכעת בהתקרב ימי ערב חג הפסח, חרושת שמועות הסתובבה בערים החרדיות האם תתקיים החלוקה או לא בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות בזהירות מנגיף הקורונה.

בהנהלת 'עונג שבת ויום טוב' ישבו בכובד ראש, החל מלפני חג הפורים, עם גורמים במשרד הבריאות והמשטרה במטרה למצוא פתרון לחלוקה, שהרי היה ברור שבמקום הרגיל אי אפשר לקיים את החלוקה שמתקיימת כבר קרוב לארבעים שנה.

ההחלטה לאפשר את החלוקה הגדולה באה בעקבות הנתונים שהראו כי ישנן אלפי משפחות שמכניסות את החג אך ורק עם החבילה הגדולה שר' אפרים שטרן, ומה גם שבלי החלוקה תהיה התנפלות על הסופרים ורשתות המזון הגדולות ואנשים יהיו יותר בצרכניות.

כפי הנראה לעת עתה, אותר מקום חילופי בירושלים עליו יודיעו למקבלים יממה קודם לכן, והחלוקה תהיה במתכונת שונה מכל שנה, ובמקום להצטמצם עקב המצב - אף יתרחבו ויוסיפו עוד הרבה משפחות לרשימת החלוקה.

אלא, שהנקודה המרכזית של מתכונת החירום לאור המצב תהיה, שאם כל שנה היו המקבלים מגיעים וצועדים ברגל עם מתנדבים ועם עגלות עד לסיום נקודת החלוקה, הרי שהשנה תתקיים החלוקה אך ורק באופן שהמשפחות יגיעו עם רכבים, והכניסה תותר לנציג אחד מכל משפחה. המתנדבים ועובדי החלוקה יעמיסו את המצרכים על הרכבים, מבלי צורך כלל לצאת מהרכב, כך שכל סל מצרכים למשפחה תארך לכל היותר דקה וחצי להעמיס על הרכב.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשרות מתנדבים עם רכבים שבימים אלו לא עובדים עקב המשבר במשק, כבר נרשמו לקבוצה של מתנדבים שיובילו את החלוקה ישירות לבתי המשפחות - ללא תשלום.

מדובר, כאמור, באנחת רווחה לרבבות משפחות נזקקות. שכן, רובם של החלוקות הקבועות ביטלו הזמנות גדולות של מזון עקב המצב, או צמצמו מאוד את הכמויות המחולקות על ידיהם.

כאמור, סל המצרכים בחלוקה של עונג שבת ויו"ט נחשב כסל נכבד ביותר, הכולל את כל המצרכים היקרים שמשפחה ממוצעת צורכת בחג: כמו בשר בקר, מצות, מיץ ענבים, ביצים, פירות וירקות, דבר שיביא להקלה במצב הכלכלי הקשה השורר בארץ בעקבות נגיף הקורונה.

קורונה הרב אפרים שטרן עונג שבת ויום טוב קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד