י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לראשונה מזה 25 שנה: מבחני 'דרשו' יידחו למועד מאוחר

המבחנים לרבבות הלומדים יידחו לאחר הפסח, ובאם לא יתאפשר לקיימם לאחר החג, המבחנים יתקיימו מרחוק לפי מתכונת מיוחדת שהוכנה במיוחד לימי המגפה • מדובר בפעם הראשונה מזה 25 שנה, שמבחני דרשו אינם מתקיימים במועדם

לראשונה מזה 25 שנה: מבחני 'דרשו' יידחו למועד מאוחר
מבחני דרשו צילום: דרשו

מגפת הקורונה משבשת סדרי חיים, סגרה ישיבות, כוללים ובתי מדרש, וכעת, גם המבחן של 'דרשו' שתוכנן להתקיים בט' בניסן, יידחה בשלב זה לאחר הפסח, כאשר אין עדיין תאריך מוגדר. ההחלטה לדחות את המבחן התקבלה לאחר התייעצות עם גדולי ישראל שליט"א ובעקבות בקשתם להקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים אלו שבהם העולם כולו מתמודד עם מגפת הקורונה.

בהודעה שפרסם ארגון 'דרשו' ויועדה לרבבות הנבחנים ברחבי תבל נכתב "יחד עם כלל ישראל ברחבי תבל, אנו תפילה לבורא עולם כי המצב יחזור לתיקונו, ונוכל לקיים את המבחן כרגיל ע"י פתיחת מקומות המבחן ללא מגבלות כלשהן לאחר חג הפסח ולהודיע לציבור על המועד המדויק לקיומו". עוד נכתב כי "במידה וח"ו גם לאחר חג הפסח לא יוכל המבחן להתקיים במתכונתו הרגילה, ניתן יהיה לקבל את המבחן באמצעות אימייל או פקס ביום שישי כ"ג ניסן ולקיימו מרחוק". במקביל, למעוניינים, מאפשר דרשו לקיים במועד המבחן הבא  - מבחן כפול על חומר הלימודים של חודשיים.

מדובר בפעם הראשונה מזה 25 שנים שמבחן של דרשו נדחה למועד בלתי ידוע. לאורך השנים האחרונות נבחנו במסלולי דרשו השונים למעלה מ-219 אלף לומדים, כאשר עם פתיחת המסלול הנוכחי בדף היומי הצטרפו עוד עשרות אלפי נבחנים חדשים למסלולי דרשו השונים. לאורך כל השנים, מעולם לא נדחה אף לא פעם אחת אף מבחן, כאשר ההקפדה הייתה כי המבחנים יתקיימו תמידין כסדרן וזאת בעקבות התפיסה המושרשת בארגון 'דרשו' הודות החשיבות להקפיד על קביעות ויציבות, הן בלימוד והן בקיום הבחינות.

כעת, בשל מגפת הקורונה לא הייתה ברירה אלא לבטל את המבחנים שכידוע מתקיימים באולמות ובבתי כנסת בהשתתפות רבים בבת אחת. בשבוע האחרון התקיימו אינספור דיונים כדי לבחון אפשרויות אלטרנטיביות לקיום המבחן, וכפי המסתמן, באופן חריג וחד פעמי יותר לקיים את המבחן מרחוק בכפוף לתנאים שפורסמו ע"י הארגון.

"עת צרה היא ליעקב, אבל כפי שחיזק ועודד הגר"ש גלאי את נבחני דרשו ברחבי תבל, דווקא כעת יש צורך להגביר חיילים לתורה ולהוסיף עוד ועוד בידיעות התורה בעמקות" אומרים בהנהלת 'דרשו' העולמית. "וכפי שציטט הגר"ש גלאי, את דברי הגמרא, 'תורה מגנא ומצלא בין בעידנא דעסיק בה בין בעידנא דלא עסיק בה', אנחנו בטוחים שזכות לימוד התורה, בוודאי תעמוד לעם ישראל בארץ ישראל ובתפוצות, להינצל מפני המגפה הקשה ובע"ה כבר בקרוב נוכל לפתוח מחדש את היכלי בתי המדרשות ולחדש ימינו כקדם".

דרשו קורונה מבחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד