י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחידת הסייבר עלתה על עקבותיו

התחזה לנציג משרד הבריאות ושלח אנשים לבידוד

יחידת הסייבר בלהב 433 איתרה מתחזה לנציג משרד הבריאות ששלח אנשים לבידוד • עשה שימוש במספר לא מזוהה ושלח הודעות ובכך גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות

התחזה לנציג משרד הבריאות ושלח אנשים לבידוד
שוטרים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משטרת ישראל, באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, עיכבה תושב ראשון לציון בחשד ששלח בימים האחרונים הודעות "פייק ניוז" שעניינן חובת אזרחים להימצא בבידוד.

על פי החשד, הצעיר עשה שימוש במספר לא מזוהה ושלח את ההודעות תוך שהוא מתחזה לנציג שירות משרד הבריאות ובכך גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם. בימים הקרובים יועבר התיק לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי.

האירוע נחקר בעקבות טענה שפורסמה ביום שני בתקשורת ועניינה מסרון הנחזה להודעת שרות הביטחון הכללי אשר נשלח לאזרחית מחוייבת בבידוד. כמו כן, נחקרו בימים האחרונים מספר חשודים בהפצת הודעות כזב.

במשטרה עדים בימים האחרונים להפצת הודעות כזב הנשלחות על ידי אזרחים לקרובי משפחתם, מכרים נוספים ואזרחים שונים, הודעות הנחזות להודעות רשמיות מטעם הגורמים הרלוונטיים. מדובר במעשה שגורם ללחץ, בלבול וחרדה בקרב מקבלי ההודעות עד שאלה פונים לרשויות לברור, דבר המכביד גם כך על הרשויות השונות בפעילות השוטפת בתקופה כה רגישה. הגופים השונים נאלצים לתת מענה לעשרות פניות של אזרחים מודאגים שלא לצורך.

במשטרה מבהירים כי הפצת הודעות שווא עשויות להעלות לכדי עבירה פלילית ואף משום ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת. משטרת ישראל תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן להונות ולזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב או לבצע עבירות פליליות אחרות.

במשטרה קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות.

עוד מבקשים להתריע בפני הציבור ולנהוג במשנה זהירות שכן בימים האחרונים הופצו הודעות "פייק ניוז" בנושאים שונים:

▪ הודעות כזב לגבי חובת אנשים להימצא בבידוד תוך התחזות לנציג משרד הבריאות.

▪ הודעות כזב המציינות מסלול שקרי של חולים לנגיף קורונה לאחר חקירה אפידמיולוגית.

▪ הודעות כזב המציינות שמות חולים בנגיף קורונה שכלל לא חלו או בעלי מקצוע המועסקים במקום מסויים.

▪ הונאות כספיות המנצלות את מצוקתן הכלכלית של משפחות וכל מטרתן גניבת כספים ויש בהן לגרום לפגיעה כלכלית נוספת באזרחים.

סייבר קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד