י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בואו נלמד מהם

בגרמניה מחלקים ביליוני אירו למובטלי הקורונה

ממשלת גרמניה ומשרד התרבות מקצים מיליארדי אירו כדי לתמוך באמנים שנפגעו ממשבר הקורונה

בגרמניה מחלקים ביליוני אירו למובטלי הקורונה
מסכות על בובות ראווה ברפיח, עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ממשלת גרמניה בהובלת שרת התרבות מוניקה גרוטרס, שחררה אתמול (רביעי) תקציב של 50 ביליון אירו(!) (זו לא טעות) על מנת לתמוך באמנים עצמאיים. ממחר יוכל כל אומן עצמאי שפרנסתו נפגעה למלא טופס פשוט באינטרנט ותוך ימים אחדים יועברו לחשבונו 5000 אירו (כ-20 אלף שקלים). סתם ככה כדי שיוכל להחזיק את הראש מעל המים.

‏‎התקציב לא רק לאומנים, אלא לכל מי שעסקיו קשורים איכשהו בתרבות (מדריכי טיולים למשל גם נכנסים בתקציב הזה). בנוסף מענק של 5000 אירו הוא רק למי שפרנסתו נפגעה, המענקים גבוהים יותר 9000-15,000 אלף אירו אם אתה יכול להוכיח שיש לך הוצאות שוטפות. למשל עובדים או משרד. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת כאן 11 באירופה.

הממשלה הפדרלית הגרמנית מחלקת חבילת סיוע גורפת למגזר היצירתי והתרבותי במדינה. הסכום המדהים של 50 מיליארד אירו (54 מיליארד דולר) מגיע פחות משבועיים מאז שהתחייבה גרמניה לראשונה לתמוך בעצמאים

"אנו מכירים את התלאות, אנו מכירים את הייאוש," אמרה שרת התרבות, מוניקה גרוטרס בהצהרה. "המגזר התרבותי במיוחד מאופיין בשיעור גבוה של עצמאיים שיש להם בעיות בפרנסתם." היא אמרה שהממשלה הפדרלית "מודעת לחלוטין" לחשיבותן של התעשיות היצירתיות, והוסיפה כי מגיעה במהירות ובפחות בירוקרטיה ככל האפשר!".

בנוסף לאנשים וארגונים הקשורים לאמנויות, המדינה תתמוך בכלי תקשורת ומדיה חברתית כולל עיתונים.

בנוסף לכספי ביטוח לאומי (כולל ביטוח אבטלה). יועמד לרשות פרילנסרים לתקופה של שישה חודשים הוצאות לדיור כדי להבטיח ש"כולם יכולים להישאר בבית שלהם ". לשם כך הממשלה תקצה עוד 10 מיליארד יורו (11 מיליארד דולר). החקיקה גם מאפשרת להגן על הדיירים מפני פינוי אם לא יוכלו לשלם שכר דירה. ניתן לדחות גם הלוואות, ויחידים רשאים לבקש מלשכת המס להפחתה בתשלומיהם או מקדמות בהחזרי המס שלהם.

קורונה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד