י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המפסיד הגדול

איווט ליברמן ערק לשמאל ונותר חסר משמעות

הדרמה הפוליטית שהתרחשה היום במליאת הכנסת עם היבחרו של בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת ועמה הפירוק של מפלגת כחול לבן, מבליטה את המפסיד הגדול במגרש הפוליטי. אביגדור ליברמן בדרך להפוך לחבר אופוזיציה מן המנין • יחבור ליאיר לפיד?

איווט ליברמן ערק לשמאל ונותר חסר משמעות
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אין ספק כי המפסיד הגדול של המהלך הפוליטי הדרמתי שהתרחש היום, הוא אביגדור ליברמן וסיעתו ישראל ביתנו. מי שעד לפני שנה עוד נחשבו כמפלגת ימין לכל דבר, וכעת מסתבר, מפלגתם הפכה להיות שותפה חיונית בגוש השמאל, מה שמותיר אותה לא רלוונטית לחלוטין.

רק לפני כשנה ניהלו בליכוד מו"מ עם ישראל ביתנו שמצידם התעקשו באובססיביות שלא לשנות "אות או פסיק" בחוק הגיוס. היום אנו יודעים שהתעקשות זו של ליברמן, גררה את המערכת הפוליטיות בישראל לסחרור בלתי נתפס, כשבפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה התקיימו שלוש מערכות בחירות בשנה אחת.

ליברמן שהיה דמות מפתח במערכת הפוליטית בשנה האחרונה, יתפקד כעת כחבר אופוזיציה מן המניין, כשמאחוריו כאמור, נותר הכתם בדמות שיתוף הפעולה שלו עם הרשימה המשותפת, אותם כינה בעבר הלא רחוק "גייס חמישי". 

לא ברור לאן פניו של ליברמן מועדות. שמא לחיבור (לא מפתיע) עם יש 'עתיד' ולפיד? או אולי הוא יישאר כסיעה נפרדת וימתין להזדמנות הבאה שלו? מה שברור הוא שכעת לא נראה שקיימת אפשרות כי ליברמן יחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו. האם הוא יצליח להתאושש מהמכה? ימים יגידו. מי שמכיר את ליברמן, אומר שמוקדם להספיד אותו. 

אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד