י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אפשרו לי לצפות בזום בברית"

הרך נימול במעמד הראשל"צ כשהאם מחלימה מקורונה

יולדת טרייה שנדבקה בקורונה ושוחררה בינתיים לביתה להמשך החלמה מהנגיף, לא השתתפה בשמחת הברית אלא צפתה במעמד באמצעות 'זום' | השמחה התקיימה בבית הכנסת של ביה"ח הדסה במעמד הראשל"צ הגרש"מ עמאר

הרך נימול במעמד הראשל"צ כשהאם מחלימה מקורונה
הברית שנערכה בהדסה צילום: דוברות הדסה

רוני, היולדת הטרייה שוחררה לביתה להמשך טיפול בית. היולדת החיובית לקורונה שאותרה מראש כחולת קורונה - בטרם הגעתה להדסה - ילדה כזכור בחדר ניתוח מבודד, בבניין נפרד ומבודד בהדסה, עם צוות מיילדות ממוגן כנדרש. בזכות הלידה האחראית נמנעה הדבקת התינוק.

רוני נפרדה היום (חמישי) בהתרגשות מהצוות שטיפל בה במתחם המחלות המתפרצות בעשרת הימים האחרונים. "בזכות הצוות במחלקת הקורונה, למרות הקושי הנפשי שבריחוק מהתינוק שלי - כשאני בעצם חולה והוא בריא, הצלחתי לעבור את הימים האלו" אמרה.

"היה חשוב שנשהה בנפרד, כדי שלא אדביק אותו כמובן. זכיתי לתמיכה של אנשי הדסה וידעתי ששומרים עליו בריא ובטוח מכל משמר. תודתי לצוות המסור והאכפתי ביחידת הקורונה, לעובדת הסוציאלית שלא הפסיקה לדאוג לי - פשוט כל הזמן ובכל נושא, ולאחיות התינוקיה ששלחו תמונות בכל יום ועדכנו אותי אישית במצבו של התינוק שלי".

עוד הוסיפה היולדת "לא אשכח לעולם איך אחות אחת בתינוקיה הייתה מגיעה קבוע למשמרת לילה ופשוט שולחת עוד ועוד תמונות וכך גם אירינה שיבלין, האחות הראשית במחלקה שדאגה לקשר שלי איתם. זה החזיק אותי. הידיעה שהוא בריא. כולן טיפלו בו באהבה ושמרו שיהיה בריא ללא כל הדבקה, כאילו היה שלהן. זה כל כך מרגש".

הברית לרך הנולד נערכה בבית הכנסת בבית החולים הדסה עין כרם, עם הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, כאשר רב בית החולים דואג לכל הטקס מטעם בית החולים. "הם איפשרו לי לצפות בזום בברית. היה מרגש וגם קשה" אמרה האם, "המיילדות שהמשיכו לדאוג לי - כולן הגיעו לטקס הברית ואחת מהן, נועה בן יאיר, הגישה אותו בעצמה למוהל" סיפרה בהתרגשות.

"עד להחלמתי המלאה בני משפחתי המורחבת יטפלו בתינוק. מד"א יקח מאיתנו דגימות ורק כשהבדיקות שלנו יצאו שליליות בוודאות - ניקח אותו אלינו הבייתה".

דורית שורקה, האחות האחראית במתחם המחלות המתפרצות בהדסה סיפרה כי "התקופה היא תקופה מורכבת ולכל המטופלים פה ביחידה קשה להיות רחוקים מהבית. אבל לרוני, היה קשה שבעתיים, להיות רחוקה רגע אחרי לידה מכולם. היא ידעה שזה לטובת התינוק והמשפחה כמובן והשתדלה להיות חזקה עבורם. עודדנו אותה ותמכנו בה בשל המרחק מבנה הטרי, דאגנו שתתאושש והיה חשוב להרים את רוחה בכל מה שרק אפשר. התמונות, הוידאו, הכל היה למען מצב רוחה ובאהבה גדולה מאיתנו".

הרב עמאר הדסה עין כרם ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד