ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברוב של 74 מול 18

הפילוג בשמאל: גנץ נבחר ליו"ר הכנסת; "למצות אפשרות לאחדות"

לאחר שגנץ נבחר הערב ברוב קולות גדול לתפקיד יו"ר הכנסת, מתוך מטרה לחתור לממשלת אחדות - גנץ הסביר את המהלך כרצון "למצות את האפשרות להקים ממשלת אחדות לאומית" • המהלך פירק את כחול לבן וצפוי להביא להקמת ממשלה של נתניהו וגנץ • המגעים לאחדות נמשכים

הפילוג בשמאל: גנץ נבחר ליו"ר הכנסת; "למצות אפשרות לאחדות"
בני גנץ/יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר/תומר נויברג, פלאש 90

בתום דרמה פוליטית: חבר הכנסת בני גנץ נבחר הערב (חמישי) לתפקיד יושב ראש הכנסת, מה שסולל את הדרך להקמת ממשלת אחדות ולפירוק מפלגת 'כחול לבן'.

גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת ברוב של 74 תומכים מול 18 מתנגדים, כשבתום ההצבעה אמר גנץ: "בשעה זו אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לעמוד מנגד. כולנו מחויבים לשים באמת את ישראל לפני הכל", כשהוא תוקף את חה"כ יולי אדלשטיין באומרו: "מהכיסא הזה אני אומר בכאב, יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו"ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור חלילה שהאנרכיה כבר כאן".

יו"ר הכנסת הנבחר פנה לשותפיו ב'כחול לבן' ואמר: "אני מבקש מכאן לפנות לכל שותפיי הפוליטיים. אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה - לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים לכחול לבן. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד שלעולם לא אתפשר על הדמוקרטיה".

גנץ הסביר את המהלך הדרמטי ואמר בנאומו הראשון כיו"ר: "בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת. אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. התכוונתי ואני עדיין אשמח לעשות הכל בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך".

"בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה, נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט ובפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו", ציין.

כאמור, המהלך של בני גנץ מביא לפירוק 'כחול לבן', כשכבר הערב בשעה 20:30 יכנסו יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון מסיבת עיתונאים משותפת, בה הם יודיעו על פירוק השותפות, כאשר שלושה מחברי סיעתו של יעלון הצביעו בעד מינויו של גנץ, מה שמעיד כנראה גם על פירוקה של מפגלת תל"ם בראשות יעלון.

מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד