י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיחה נוקבת > שׁוּבוּ בָּנִים שׁוֹבָבִים

הגאון רבי אשר אריאלי: "מגיפת הקורונה - בגלל הפירוד והפילוג"

בשיחה נדירה התייחס הגאון רבי אשר אריאלי מראשי ישיבת מיר, למצב הקשה השורר בארץ ובעולם בעקבות הנגיף המשתולל. רבי אשר דיבר בחריפות נגד המכשירים שאינם כשרים והצביע על הפירוד שיש כעת, שאי אפשר להיות ביחד בגלל השנאה שיש בין אחד לשני • האזינו להקלטה 

הגאון רבי אשר אריאלי: "מגיפת הקורונה - בגלל הפירוד והפילוג"
הגאון רבי אשר אריאלי השבוע בשיעורו צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי אשר אריאלי מראשי ישיבת מיר בירושלים ומגיד השיעור היומי הגדול בעולם הישיבות, נשא דברים לנוכח התפשטות נגיף הקורונה. 

בתחילה הקדיש את דבריו על מכשירי הטכנולוגיה המתקדמים, הנמצאים כיום כמעט בכל כיס; "אני לא יודע למה באה הפורענות אבל וודאי שלחזור בתשובה חייבים" פתח רבי אשר את דבריו. 

"נקודה אחת שהתפשט בתקופה האחרונה שיש בעולם כלים כאלה שדרכם אפשר להגיע לכל הטומאות שבעולם, איסורים חמורים ביותר, הסמרטפון ועוד כלים מהסוג הזה, זה התחיל אצל הגויים ולדאבון לב הגיע גם לכלל ישראל והגיע גם למחנה שלנו, אם פעם מישהו חשב שזה דחויה זה נהפך להותרה, אנשים לא מתביישים עם זה, זה כלים של טומאה, זה כלים שיכולים להוביל לעבירות החמורות ביותר, זה מרידה בקב"ה, מרידה בתורה, אי אפשר לבוא לפני ה' ולהגיד אני רוצה לחזור בתשובה עם הכלים האלה שזה היפוך תשובה, היפוך רצון ה'".

"היצר הרע ממציא תירוצים פה תירוצים שם, אבל זה הכל תירוצים של היצר הרע, האמת היא שאסור להחזיק כלים כאלה שמביאים לחטאים חמורים אסור להחזיק אותם, זה מקלקל את הבית, זה מביא צרות לבית, כולנו יודעים כמה צרות נגמרו בגלוי בגלל הדברים האלו, מי יודע כמה צרות שאנחנו לא יודעים בבירור בכח מה זה בא זה מהטומאה הזו". 

"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים, בזכות נשים צדקניות עתידין להיגאל, לפעמים להוציא את הכלים האלה, להשליך אותם לפח, לשבור אותם, אסור שיהיה כלים כאלה במחנה ישראל, האישה יכולה הרבה מאוד לעזור בזה, לדחוף לזה אסור שזה יהיה בבית, אסור שילדים יראו דברים כאלה אסור שהילדים יראו שלהורים יש כלים כאלה, זה כלים כאלה שהם טרייף".  

"הזכרנו את הפסוק יעקב אבינו אמר לשבטים סרו את אלהי הנכר אשר בתככם והטהרו והחליפו שמלתיכם  - תחליפו את כל הכלים האלה שרק כלים כשרים בתכלית הכשרות".

"נקודה שניה דיברנו על עניין של בין אדם לחבירו כמה צריך להתחזק בזה, בין יחיד ליחיד, בין רבים לרבים, שיהיה תמיד אהבה ואחווה שלום ורעות, גם אם שיש בינהם חילוקים בענייני ממון או חילוקים בדעה זה לא משנה, זה טבעי שיש חילוקים אבל זה לא סיבה שיש ריחוק בינהם, אבל זה לא סיבה שיהיה ח"ו שנאה בינהם וזה לא סיבה שאחד לא ידבר עם השני".  

"הקב"ה עשה לנו פורענות נוראה - חוץ מכל החולי שיש פה אסור להיות ביחד יש פירוד, צריכים להתרחק אחד מהשני, זה הרגשה נוראה. שוב אני אומר אני לא יודע על איזה חטא זה בא הפורענות הזו, אבל יש לי הרגשת הלב שיש כאן איזה קריאה מהקב"ה שיש בינכם פירוד תראו איך נראה פירוד זה נורא ואיום לחשוב על זה, חייבים להתחזק בעניין הזה זה מיסודי הדת, לא רק לתת צדקה לשני זה חשוב, אבל רבינו יונה כותב לערוך מערכות ולהתאמץ לחשוב איך אפשר לשמח את השני לעשות לו הרגשה יותר טובה שהקב"ה יעזור שנתחזק בדברים האלה", כך ראש הישיבה.  

ישיבת מיר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד