י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נוכח האדישות בחלק מהציבורים

50 פרופסורים ב'קול קורא' מיוחד לחרדים: "פיקוח נפש של ממש"

תחת הכותרת "קריאת חירום רפואית להצלת נפשות", קוראים 50 רופאים בכירים בישראל לציבור החרדי להתעשת ומעוררים על הסכנה הנשקפת מפני הנגיף הקורונה • "כל יציאה מהבית שלא לצורך חיוני כמוגדר בחוק, מהווה סכנה מיידית וברורה", הם קובעים חד משמעית

50 פרופסורים ב'קול קורא' מיוחד לחרדים: "פיקוח נפש של ממש"
מתפללים ברחוב צילום: דוד כהן, פלאש 90

האם ביומונים החרדים יפרסמו קול קורא של רופאים? "קול קורא" עליו חתומים לא רבנים, אלא למעלה מ-50 רופאים ופרופסורים משלל בתי החולים ברחבי הארץ, הופץ על ידי משרד הבריאות ונשלח לכלל היומונים והעיתונים החרדים.

מדובר במכתב של בכירי הרופאים, שהתאחדו לחתום על מכתב לציבור החרדי, תחת הכותרת "קריאת חירום רפואית להצלת נפשות". במכתב נעשית פנייה לבני הציבור החרדי "לאור במצב החירום ונוכח בכנת התפשטות נגיף קורונה בישראל, להיזהר ולהישמע בקפדנות יתירה לכל הנחיות והוראות משרד הבריאות לאזרחים".

"חשוב שתדעו: כל יציאה מהבית שלא לצורך חיוני כמוגדר בחוק, מהווה סכנה מיידית וברורה. מדובר בפיקוח נפש של ממש, אלו הוראות שהן צו השעה לצורך הצלת חיים ממש".

בנוסף, מטה ההסברה החרדי למאבק בנגיף קורונה במשרד הבריאות, הפיק חוברת הסברה המחולקת היום ומחר בכל ריכוזי הציבור החרדי, ותגיע עד שבת לכל בית חרדי בישראל. החוברת כוללת צעדים, כללים ואזהרות לעצירת שרשרת ההדבקות והתחלואה בנגיף.

בחוברת "ומי במגפה" מספר כתבות, "מה הסיכוי למות מהקורונה? - המיתוסים אודות הנגיף שמאיים על כולנו"; "קורונה דוחה שבת! - פסק ההלכה התקדימי של מרנן ורבנן גדולי הדור"; "להרוג את הסכנה - חיטוי והשמדה של הקורונה מהגוף ומחלל הבית"; "רחוק זה בטוח - המדריך המלא לבידוד אפקטיבי" ועוד.

בין היתר מופיע בחוברת מאמר אישי של הבריאות יעקב ליצמן, בו הוא כותב "מדובר באחריות אישית גדולה מאד שיש על כל יחיד, להגן על עצמו מפני פגיעה אפשרית במחלה זו, וביותר להישמר שלא ידביק אחרים חלילה. לכן ההישארות בבית היא ההגנה הטובה ביותר בימים אלה. כמו כן, כפי שפורסם ברבים, כל הרבנים קבעו כי יש לשמוע בקול הוראות המומחים ואנשי הרפואה, שהורו כי יש להקפיד על כך ולהימנע בכל דרך מלצאת לרשות הרבים בכלל, אלא בהגבלות החוק בלבד".

גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פרסם בחוברת טור, בו כתב "אני מאמין כי המגזר החרדי כולו, האמון על מצוות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" מבין היטב את גודל השעה ואת האחריות האישית המוטלת על הפרט לטובת הכלל. מה שיביא לבלימת התפשטות ההדבקה בנגיף ובסופו של דבר יקרב אותנו במהרה ליכולת להכריז בהקדם האפשרי על ירידה משמעותית בהיקף התחלואה בישראל ובאיום על האוכלוסיה".

אך לא רק אזהרות והנחיות, בחוברת ניתן גם למצוא פתרונות יצירתיים להעסקת ילדים, שנאלצים לשהות פרק זמן ארוך בבית, מגוון משחקים, שחלקם לא מצריכים אמצעים מיוחדים אלא דברים שנמצאים בכל בית.

שימי גשייד, מנכ"ל עמותת רחשי לב, שעומד מאחורי היוזמה אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי פנו אליו מאות אנשים בשבועות האחרונים עם שאלות על הקורונה. "אנשים שלא ידעו אפילו מהם התסמינים הבסיסיים". לדבריו זה לא נובע מזלזול אלא מחוסר ידע. "הציבור החרדי מקפיד על ההוראות, והוא דוגמא וסמל לערבות הדדית. "פשוט הם לא מחוברים לכלי התקשורת באונליין, ולכן הידע שלהם לוקה בחסר". ולכן החלטנו לקדם את זה. הוא הוסיף, כי "אחד מגדולי הדור אליו נכנסתי השבוע, אמר לי שעל הוראות משרד הבריאות צריך לשמור כמו על עשרת הדברות".

קול קורא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד