י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבל בקרית אונסדורף

איש האמת: הרב אריה טומבק זצ"ל הלך לעולמו

הצדיק רבי אריה טומבק זצ"ל מירושלים שהעמיד דורות ישרים נפטר הבוקר בהדסה עין כרם למגינת לב מכריו ובני המשפחה • "כל ימיו היה דבוק בתורת המוסר ויראת ה' טהורה. דקדק בקלה כבחמורה - ולא ויתר על סעיף בשולחן ערוך"

איש האמת: הרב אריה טומבק זצ"ל הלך לעולמו
רבי אריה טומבק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הסתלק הבוקר (שישי) לבית עולמו הגאון הצדיק רבי אריה לייב טומבק זצ"ל משכונת קרית אונסדורף, והוא בן 85 בפטירתו. 

בימים האחרונים חש המנוח שלא בטוב. הוא אושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, שם למגינת לב, נפטר לבית עולמו למגינת לב. 

בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים, ובישיבות פוניבז' ובאר יעקב, כבר בצעירותו היה ממקורביו של מרן הרב בריסק זצ"ל והיה ממתפללי המנין של הרב מבריסק וכפי שהעמיד הגרמ"ד סולובייצ'יק שאביו אהב אותו.

בישיבת חברון נקשר לרבו ראש הישיבה הגאון רבי אהרן כהן זצ"ל שקרבו כבנו, וכן למשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש זצ"ל, בישיבת פוניבז' היה דבק במורו ורבו המובהק המשגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל ובראש הישיבה הגר"ש רוזובסקי זצ"ל שביקש ממנו ברכות. כמו כן נקשר לרבותיו מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל והמשגיח הגר"ש וולבה זצ"ל. כן היה ממקורביו של מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל. 

בישיבת חברון למד בחברותא במשך שמונה שנים עם ידידו ורעו הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח תלמיד הישיבה. 

משנות נערותו קבע שבתו בבית ד', והקדיש עתותיו בעמל התורה לשמה. עבד את ה' בכל לב ונפש, והשכים והעריב לבתי כנסיות ובתי מדרשות במסירות נפש אף בהיותו מיוסר בשנותיו האחרונות, שיחר פני יוצרו בתפלתו בדמעות שליש כבן המתחטא לפני אביו בהיותו מוותיקי מתפללי בית המדרש הגדול 'אהבת תורה', בשכונה שבה התגורר.

בהיותו אברך צעיר, היה החלוץ שארגן מבחנים לאברכים צעירים בכוללים בירושלים, בכולל חברון הוא נודע כאיש אמת שהלך עם ההשקפה שנמסרה. 

היה אדם נעים הליכות שגם שהגיע לפת לחם ממש לא הסכים לקחת כסף מהכולל על לימוד תורה לשמה. 

כל ימיו היה דבוק בתורת המוסר ויראת ה' טהורה. דקדק בקלה כבחמורה, ולא וויתר על סעיף בשולחן ערוך. הוסמך להוראה ע"י גדולי עולם אך שנא את הרבנות ואהב את הפשטות.

חינך בני ביתו למסירות נפש לה' ולתורתו, ושיהי' כל משאלות לבם לעשות נחת רוח ליוצרם. כל ימיו עד יומו האחרון ועד ועד בכלל החדיר בצאצאיו התביעה והשאיפה הבלתי לגדלות ושלמות בתורה מתוך לימוד המוסר וידיעת ההלכה באמת צרופה שהייתה נר לרגליו.

בשלושים שנה האחרונות למד בישיבת 'פחד יצחק' בשכונת הר נוף לשם היה נוסע מידי יום ביומו, במשך עשרים שנה היה מלופף בייסורים ומעולם לא החסיר לימוד ותפילה. 

גידל והעמיד דורות ישרים מבורכים: בנים ובנות, חתנים צאצאים מרביצי תורה ויראה,  כולם הולכים בדרך ה' כאשר החדיר בהם בדם לבו הטהור. 

מסע הלוויה היום (שישי) ערב שבת קודש פרשת ויקרא בשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים 

ירושלים הרב אריה טומבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד