י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהדורת מוצ"ש מהבידוד

לייבל'ה: החתונה בוילת המנהל ולחיצת יד עם מגבת

שבוע לא קל עבר על לייבל'ה. ככל שעוברים הימים, לייבלה נחרד לראות כי המחלה מגיעה גם לציבור החרדי. אך לייבל'ה איש אמונה הוא ותפילות במרפסת לא יישברו את רוחו • והשבוע במהדורה המיוחדת: העיתונאי החרדי ששבר את הסגר כדי לסייע ללייבל'ה האומלל, שר הבריאות הגיע לנחם. האם שמר על הנחיות משרדו? והמנין הקבוע של ראש העיר בצל הקורונה

לייבל'ה: החתונה בוילת המנהל ולחיצת יד עם מגבת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע נוסף עבר על לייבל'ה עם נגיף הקורונה המתפשט לו בישראל ובריכוזי החרדים בפרט, לייבלה בעל רמה חיסונית נמוכה מאוד, לא יוצא מהבית גם לא לסופר קרוב. לייבל'ה נוהג כמנהג בריסק כל השנה ומתפלל בביתו גם בימי הקורונה, כך שאין שום חידוש בעניין החידוש המרכזי שלייבל'ה הזמין אוכל יהודי לביתו. 

הזינוק הדרמתי במספר החולים, הוביל את לייבל'ה לשיאים חדשים של חרדה מפני המגיפה המשתוללת ברחבי העולם כולו.

מפלס הלחץ שטיפס בעקומה ישרה, הוביל את לייבל'ה לעשן כמו קיטור. סיגריה אחר סיגריה השליך לייבל'ה למאפרה השחוקה. לחרדתו הוא הבחין כי מלאי החירום של הסיגריות בביתו עומדת להסתיים.

לייבל'ה אמנם חשש מאוד להיוותר ללא סיגריות בימים טרופים אלו, אך החשש מהמגיפה המתדפקת בדלתות בית ישראל - השאירה את לייבלה ספון בביתו.

בצר לו, פנה לייבל'ה ליהודי יקר וידיד המדור, העיתונאי וסופר בקהילה יצחק פלדמן, שבעוז רוח יוצא דופן פילס את דרכו בין מחסומי המשטרה והניח מחוץ לדלתו של לייבל'ה מארז סיגריות מכובד.

לייבל'ה גם עשה מבצע לילדיו, שערכו צפייה מרתונית על כל סרטי דמא בן נתינה ורבי אלתר, סרטים אותם הכין לייבל'ה לשבוע הפסח. הוא אמר להם שלא יצאו למרפסת כי 'טיול במרפסת' שמור לימי חול המועד הבאים עלינו לטובה והחופש רק התחיל. 

על פי התחזית הקודרת והנתונים של אנשי המספרים של 'דגל התורה' וכמובן גם לצוות הדיגיטל של המפלגה, המצב עלול להימשך לפחות עד תקיעת שופר הקרובה. אז יהפכו על עם ישראל לשלוחי חב"ד שיצא לתקוע להמוני המבודדים בשופר כי הרי מדובר במצווה דאורייתא. 

ביום שישי הוציא לייבל'ה את המוקצה מהפיג'מה והתחיל לכתוב את המדור, לא לפני שנשא תפילה לראש הממשלה ולבני גנץ שיזדרזו להקים את ממשלת האחדות לפני שיגיע ה-1 באפריל, דבר שיפגע באמינות המהלך בעינינו.

לפני הכפיים מהחלונות, לייבל'ה נותן כפיים לשר הבריאות שמנהל את המשבר בצורה מופלאה ומעוררת השתאות. השבוע הגיע ליצמן לנחם אבלים אצל נאמן ביתו של האדמו"ר מבאיאן הרב מרדכי דוד שנייד, היושב שבעה על אביו שנפטר בבורו פארק. ליצמן הגיע על פי כל ההנחיות התיישב במרחק שני מטרים וניחם מכל הלב. 

שעתיים לפני הסגר שמע לייבל'ה כי המנין הקבוע בכותל המערבי של תפילת יום כיפור קטן לא יתבטל והוא נערך במרפסת. למנין גם הצטרף ראש העיר משה ליאון והמשתתף הקבוע יוסי דייטש שעמד בפינה ונשא תפילה חרישית. רק שעות לאחר מכן נודע לו כי הוא נדרש להיכנס לבידוד עקב החברותא שלו בדף היומי שחלה בנגיף לא עלינו ולא עליכם. 

את משה ליאון ראש העיר ראה לייבל'ה מגניב את הפלאפון בין תפילה לתפילה לעקב מקרוב אחר פעילות משאית השמחה ששחרר בירושלים לעשות שמחה וששון ליהודים. 

בשולי המצב. את איתמר בן גביר, שהתגלה כפחות מעשרים אלף קול, ראה לייבל'ה מגיע לסניף 'אושר עד' בגבעת שאול לבצע קניות לפני הסגר. הוא נעמד לתמונה עם כפפות בידיו.

את עורך 'בקהילה' שלמה קוק שמצביע תמיד על גזירת שמים, ראה לייבל'ה במאפיית מצות תחת מסיכה ועל פי כל הכללים של משרד הבריאות, וזה עוד לפני סגירת עיתוני החג.  

השבוע הגיע לייבל'ה לנחם אבלים את הנגיד ר' בערל דאסקל מויז'ניץ בעל רשת ההלבשה 'שיש שבעה' במרחק שני מטר על פטירת אביו, מי שהגיע בהפתעה לנחם ללא חסידים הוא הרבי מויז'ניץ שניחם כפי ההוראות של משרד הבריאות ממרחק.

לאחר מכן נצפה סגן השר פרוש, ששמע את מה שאמר הרבי קודם לכן בניחום הסגור והמצומצם. 

מנחם נוסף ראה לייבל'ה בבית, והוא בן הרבי מסאדיגורה הגרמש"י פרידמן שהגיע לנחם בשליחות אביו. הוא הגיע עם ההויז בחור של אביו, שכבר הפך למשב"ק הלא הוא ר' משה ברגר.

כשיצא לייבל'ה ראה ליד שטיבלא'ך בית הלל את העסקן הבעלזאי ודובר החסידות ר' יהושע וינברגר שגם במצבים כאלו לא פספס מנין וטבילה במקווה. 

ועדיין בשיכון ויז'ניץ ההויז בחור המיתולוגי של הרבי מויז'ניץ ניצל את ביקורו הקצר של הרבי בבני ברק לאחר שהגיע מחצור ויצא עם מסיכה לעשות קניות קצת לבית. 

ומה שנקרא להישאר בשיכון בעל המנגן הבנש"ק הגדול ר' מאיר אדלר חזר מארה"ב לאחר שרשרת שמחות ונכנס ישר לבידוד של 14 יום בלי חוכמות.  

גם בעיר אלעד בקניות ביום שישי שעבר ראה לייבל'ה מרחק כהוראות משרד הבריאות. אבי דיין חבר מועצת העיר נצפה שומר מרחק מיעקב גרודקה שלבש סוודר ורוד שהדהים את כל תושבי אלעד. 

ומי שהגיע מארה"ב הוא העסקן הנודע ר' בנצי אוירינג, שנכנס ישר לבידוד. לייבל'ה תפס אותו רגע לפני בחצר ביתו בשומרי אמונים בירושלים כשהוא עטוי מסכות וכפפות ונכנס ישר לבידוד עד יעבור זעם. 

וסמוך לשם, ב'מאה שערים' ראה לייבל'ה את בית המדרש של תולדות אהרן סגור ומסוגר. מי שהורשה להיכנס לחדרו של הרבי היה היועץ הרפואי חזקי ברוין מ'ביקור חולים יד אברהם', שבימים אלו לא נותן שינה לעיניו, אך בצל הקורונה הכניס עוד אחד מילדיו לעול תורה ומצוות והגיע להניח תפילין אצל הרבי, שלחץ את ידו של חזקי עם מגבת - ולא עם מרפק כפי הוראות ראש הממשלה. 

גם חתונות השמחה לא נפקדו ברגעים שלפני הסגר, ואחת מהן נערכה בוילה של מנהל ישיבת חברון שלמה קרלנשטין, שאירח בביתו חתונה חינם כיד המלך. 

את הזמר מוטי ויזל שלא מפסיק להרטיט את ילדיו של לייבל'ה בקליפים, כשהם צופים במחשב, ראה לייבל'ה עם כפפות כחולות. לייבל'ה קנה לביתו כפפות לבנות, אך הילדים מסרבים ללבוש הם אומרים אנחנו רוצים כפפות של קורונה. 

האדמו"ר ממזיבוז' נצפה אצל יואלי דיקמן בלילה מנצח, הרבי הגיע לדבר על חשיבות השבת. בסרטון הרבי נצפה שר עם האחים דיקמן שירי נשמה ועונג שבת. 

לייבל'ה חושב כי מן הראוי שתכירו את מפיק החתונות האגדי אבי חרל"פ תושב מודיעין עילית, שארגן את רוב חתונות הבוטיק שנערכו. החל משלב החופה ועד הכיבוד שהוגש בחדר ייחוד. חברת ההפקות שבבעלותו "וואו" לא ישנים לרגע ומאפשרים הפקות גם בתקופת הבידוד. 

למשתתפי השיעור באשמורת חילק חרל"פ עשר מנות קוגלים שנעטפו על פי הוראות משרד הבריאות. מהקוגל של כהן לצד מדבקות וחוברות של קופת חולים כללית. 

בצל הקורונה שורת שמחות במגזר החרדי שעוד ימשיכו בעז"ה לאחר המלחמה בקורונה. 

ברכת מזל טוב לח"כ משה ארבל ממפלגת ש"ס, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה, שנערכה מפאת המצב במתכונת מצומצמת בכותל המערבי.

ברכת מזל טוב לנאמן ביתו המסור של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי - הרב יעקב יהושע גרוסברד לרגל שמחת הולדת בניו התאומים. ללייבל'ה נודע כי זה מופת מוחלט של ראש הישיבה שברך אותו לפי 9 חודשים שיהיה שמחה כפולה ואכן נודע הדבר. 

ברכת מזל טוב לר' יצחק שלמה בלוי ספרא דדיינא בעדה החרדית לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה. יצחק שלמה נודע כמי שלוחש על אוזני הגאב"ד והראב"ד, מנסח את המודעות בבד"צ, מה שנקרא אי"ש על העדה, החתן הוא הבחור שמעון, ממצוייני ישיבה גדולה דושינסקיא ירושלים. 

ברכת מזל טוב לעורך הדין קובי אלתר דובר הרבנות הראשית, לרגל נישואיו בשעה טובה. החתונה נערכה לפני ההסגר מול הכותל רגע לפני שהייתה אמורה להיערך בראשון הקרוב באווניו. 

ברכת מזל טוב לאמרגן המוזיקה נטע לוין לרגל נישואיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בבית שמש ישראל סילברסטין לרגל הכנס בנו לעול המצוות.

ברכת מזל טוב לרב יוסף גלוסקינוס מנהל ת"ת עטרת שלמה במודיעין עילית לרגל אירוסי בנו עם בת ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי נועם אלון.

ברכת מזל טוב לעיתונאי מנחם קולדצקי עורך אתר 'אקטואליק' לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. קולדצקי העיתונאי הנמרץ שמשאיר אבק לכולם, הודיע על הבשורה בצל אביו שנמצא חולה בקורונה לאחר שחזר מארה"ב. מנחם מבטיח כי על מועד הקידוש במגדל בברכפלד יעדכן בקרוב. 

ברכת מזל טוב לאיש ירושלים ישראל גליס לרגל אירוסי הנכדה בשעה טובה.

ולסיום ברכת מזל טוב למנהל השיווק למגזר החרדי ב'מכבי' הרב משה שלזינגר להולדת הנכדה.

 

לייבל'ה רכילות חרדית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד