ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
העירייה עקרה את הדלת

בלתי נתפס: פרץ למקווה כלים וטבל לשבת

על רקע ההודעה על סגירת המקוואות: היום נצפה באלעד צעיר שהפך את מקווה הכלים למקווה טהרה • בתגובה עקרה העירייה את הדלת כדי למנוע הישמות של מקרים דומים • בינתיים במודיעין: אדם הפך פח אשפה למקווה מאולתר • צפו בתיעוד מהכלרת המקווה ע"י העירייה

המקווה לאחר הסרת הדלת
המקווה לאחר הסרת הדלת צילום: המצלם

בימים טרופים אלו, בהם נגיף הקורונה משתולל בכל רחבי הארץ והעולם, הוחלט על ידי המשרד לשירותי דת והרבנים לסגור את מקוואות הגברים לחלוטין, על מנת לצמצם ככל הניתן את התפשטות הנגיף המסוכן.

בשעות הצהריים (שישי), אדם הגיע לטבול כלים במקווה ייעודי בעיר אלעד, שאינו משמש לטבילת אדם. להפתעתו, גילה אדם בתוך בור המים. "אתה יוצא? אפשר לטבול (כלים) או..." שאל מי שנכנס לחדרון הטבילה - וגילה מולו אדם עירום יוצא מתוך בור המים.

"כן בבקשה, דקה אני בחוץ", השיב הטובל. בעקבות מקרה חריג זה, עיריית אלעד הגיעה למקום וטיהרה את המים עם כלור על פי הנחיות משרד הבריאות, ובנוסף עקרו את דלת הכניסה על מנת שאנשים יחששו להתפשט עם דלת פתוחה לרחוב.

מנסים להכנס למקווה כלים

"אין ספק שמדובר בשוטה העיר, אבל השוטה הוא שלנו" אומר הזמר והשדרן ישי לפידות. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מוסיף "לא אתייחס לכסיל הזה שבעצם 'הקפדתו המהודרת' לא בוחל באפשרות לרצח, רק אגיד שהנהגה מקפידה ומחנכת תסיר את האיום והאסון הזה מתוכנו".

במהלך השבוע החולף, דווח על מקרה דומה בעיר מודיעין עילית, בו אדם נכנס לטבול במקווה כלים, ונפצע ברגלו משברי זכוכית וכלים שהיו בקרקעית הבור - שמיועד לטבילת כלים ולא לטבילת בני אדם.

בנוסף, המשטרה הוזעקה אחר הצהריים לעיר מודיעין עילית, שם אדם לקח פח אשפה גדול, אותו מילא במים והפך את זה למקווה מאולתר. השוטרים שפכו את המים כך שלא יהיה ניתן לטבול במקום ולהפיץ את נגיף הקורונה.

מקווה כלים טבילה במקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד