ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"משברים מוציא מאיתנו את הטוב"

גנץ לאחר התפוררות כחול לבן: לפיד ויעלון בחרו לעזוב

יו"ר חוסן לישראל, פנה לשותפיו לשעבר • על ההחלטה שקיבל: "שלם עם הבחירה שלי היום יותר מתמיד" • לפיד: "משברים מוציאים מאיתנו את הטוב ביותר"

גנץ לאחר התפוררות כחול לבן: לפיד ויעלון בחרו לעזוב
'מנהיגי 'כחול לבן צילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר הדרמה הפוליטית בכנסת, במסגרתה נפרד יו"ר חוסן לישראל חבר הכנסת בני גנץ וסייעתו מיעלון ולפיד, גנץ מוציא פוסט בו הוא מפרט מה הביא אותו להחלטה הדרמטית בעיצומו של משבר הקורונה.

על ההחלטה שקיבל כתב גנץ, "ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם - חשוב לי שתקראו. אלו לא ימים רגילים. ישראל במצב חירום. מאות אלפי משפחות מבוצרות בבתים, יש תחושת חירום אמיתית מפני איום בריאותי שקוטל חיי אדם ואיום כלכלי הרסני. בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד".

"הגענו לצומת בה חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות. גבי ואני, יחד עם שותפים רבים, החלטנו שאנחנו לא גוררים את ישראל לבחירות בשעת חירום שתימשך תקופה ארוכה והשלכותיה יהיו ארוכות טווח".

על הדרך שלו בפוליטיקה כתב, "בשנה האחרונה יצאתי למסע לו היו שותפים יאיר ובוגי וחברים נוספים שהקימו ביחד איתנו את כחול לבן. אנשים ערכיים ופטריוטים, ישראלים שאוהבים את המדינה ודואגים לה מעומק נשמתם. בימים האחרונים הצעתי כל דרך בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות. הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל".

"לצערי הם סירבו, ודקות אחרי שהגשתי אני את מועמדותי, הם בחרו לעזוב את כחול לבן. יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד-דלתי תמיד תהיה פתוחה.

"לצד זאת, מי שרצה ודוחף גם כעת להוציא לקלפיות משפחות שאיבדו את פרנסתן וחרדות לגורלן הבריאותי - שיהיה אמיץ ויאמר זאת בגלוי, חד וברור. אתם יודעים היטב- אין דרך אחרת, לא הייתה דרך אחרת, ואם הייתה דרך אחרת היינו הולכים בה.
לא אשקר- ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי.

"אני לא אהיה זה שלא ניסה למנוע את המשך הפגיעה בשלטון החוק למשך שנה לפחות, אני לא אהיה זה שלא מנסה למנוע בחירות רביעיות, אני לא אהיה זה שמסרב בכל תנאי להיכנס תחת האלונקה בשעת חירום. אני וחבריי נעשה כל מאמץ להקים ממשלת חירום לאומית. נטפל במשבר הבריאותי. נוציא את המדינה מהטראומה הכלכלית וננסה לאחות את פצעי השנאה המדממים הקורעים אותנו מבפנים.

"אני מחבק את מי שכועס. אני אוהב את מי שמאוכזב. אני מכבד כל אדם. אני מבטיח לכולכם באופן אישי: אבטיח בכל דרך כדי שהדרך שלנו תנצח. ראיתם בעבר שעשינו את הבלתי יאומן, וכך יהיה גם הפעם. כולם מדברים על הבטחות בחירות, אבל יש הבטחה אחת שאני לעולם לא אפר - ישראל לפני הכל. שימרו על הבריאות. שמרו על המשפחה. אנחנו נשמור עליכם."

בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד