י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדיון יחל בשעה 12:00

אלו סימני השאלה בדרך לפיצול של כחול לבן

סימני השאלה בדרך לפיצול של כחול לבן: האם הצמד האוזר והנדל יתפצלו ויחברו לממשלת האחדות? האם הדרוזית של כחול לבן תחזור בה מעמדתה? • הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' ארי קלמן עם הפרטים

אלו סימני השאלה בדרך לפיצול של כחול לבן
צבי האוזר ויועז הנדל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בשעה 12:00 היום (ראשון) תתכנס הוועדה המסדרת כדי לדון בפיצול סיעת כחול לבן על רקע הקמת ממשלת אחדות. בדרך לפיצול עולים כמה סימני שאלה, שצפויים להיות חלק מהדיון היום.

אחת השאלות היא האם יתאפשר לחברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר ממפלגת תל"ם של בוגי יעלון להתפצל יחד עם חוסן לישראל בראשות בני גנץ ולהיכנס לממשלת נתניהו החמישית.

החוק קובע כיום כי חבר כנסת שמתפצל לסיעת יחיד לא יכול להתמודד לכנסת הבאה במסגרת אחת מהמפלגות הקיימות, זאת בנוסף לסנקציה שקובעת כי לא ניתן להתמנות לתפקידי שר.

הבעיה קיימת דווקא אצל חברי הכנסת הנדל והאוזר, שכן חברי חוסן לישראל רשומים כסיעה בפני עצמה שרק מחוברת כמפלגה אחת. באם הפיצול ייעשה דרך סיעות, אזי חברי הכנסת האוזר והנדל ייתקלו בקושי משפטי.

הפתרון הוא לפצל את הסיעה על פי סעיף החוק שקובע כי אם שליש מחברי סיעה מסוימת מתפצלים, אזי אין כלל סנקציות, מה שיאפשר לצמד חברי הכנסת להצטרף לחבריהם לחוסן לישראל ולהתמנות לתפקידי שרים וכן להתמודד בכנסת הבאה במסגרת מפלגה קיימת.

שאלה נוספת שעולה קודם הדיון, היא עתידה של חברת הכנסת הדרוזית, ע'דיר כמאל מריח, שהבהירה כי לא תשב תחת נתניהו "אפילו ליום אחד". אולם ייתכן כי שינתה את עמדתה לאחר פגישה שקיימה עם בני גנץ בסוף השבוע האחרון. לא ברור לגמרי כיצד יבואו סוגיות אלו לידי סיום עד לפיצול הסופי שיחל עם הדיון היום שיתקיים בשעה 12:00.

מפלגת כחול לבן בני גנץ ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד