י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המיעוט הקיצוני מסכן את הרוב

מחוז חוביי בני ברק: עיר התורה רגע לפני אסון

על רקע התמונות המזעזעות מההלוויה הצפופה שהתקיימה בבני ברק תוך צפצוף על הנחיות משרד הבריאות - כתב הפלילים של 'בחדרי חרדים' אלי שלזינגר בטור נוקב

מחוז חוביי בני ברק: עיר התורה רגע לפני אסון
ההמונים בהלוויה אמש צילום: בחדרי חרדים

מחוז חוביי בני ברק: הלילה (מוצאי שבת) נערכה הלוויה רבת משתתפים בבני ברק, תוך הפרה בוטה וגסה של כללי משרד הבריאות והרבנים.

מאות המשתתפים בהלוויית הגאון רבי צבי שינקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית דוד' בבני ברק, לא שמרו על מרחק זה מזה, ובתום ההלוויה כל אחד מהם שב לביתו ולבני משפחתו.

נניח שרק אחד המשתתפים הוא חולה קורונה, הרי הסיכוי שרבים מהמשתתפים נדבקו בקורונה - גבוה מאוד. כל אחד מהם שב לביתו, עלול להדביק את בני משפחתו הקרובים, שעלולים להדביק את השכנים ואת המתפללים במניינים המצומצמים.

משם הדרך קצרה מאוד להפוך את בני ברק למחוז חוביי של ישראל, כאשר רק בית שאיש מדייריו אינו יוצא מפתח הבית - ניצל ואינו נדבק בקורונה.

על פי הפרסומים, היה סיכום מראש בין הקהילה - אנשי הפלג הירושלמי - לבין המשטרה, כי הכללים יישמרו וכי כל אחד ישמור מרחק מרעהו. אלא שבשטח הסיכום הופר ברגל גסה, כאשר מאות מלווים צמודים הולכים ברחובה של עיר ללא מצפון.

המשטרה כך נראה בתיעודים שפורסמו, לא נוקפת אצבע, לא עושה דבר על מנת לעצור את ההידבקות ההמונית שעלולה להזניק באחוזים גבוהים את מספר הנדבקים בקורונה בבני ברק ובציבור החרדי כולו.

אמנם זה קרה באיחור, אך הציבור החרדי הפנים, לפחות מרביתו, את הסכנה והחל להקפיד על הכללים של משרד הבריאות שקיבלו גיבוי רבני מלא מכלל המגזרים והקהילות, מהרבנות הראשית לישראל ועד העדה החרדית והסיקרקים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: מרבית אזרחי ישראל על כל גווניהם, כולל במגזר החרדי, הפנימו את ההנחיות ונשמעים אליהן. באשר להלוויה שנערכה הלילה בבני ברק, נציין כי הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב.

נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום. גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב ואמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור! אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים". ארדן הודיע שזימן להיום דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי.

"רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות" הדגיש ארדן "ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד