י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההסבה המפתיעה שתופסת תאוצה בקרב אקדמאיים

אם אתם אנשים שיודעים להעניק לזולת ללא תמורה, לתת את הנשמה ולתמוך באחר זו ההזדמנות שלכם לשנות מקצוע ולעשות הסבת לימודי סעד לתואר ראשון. במאמר זה נציג את הסיבות לבחירת מסלול לימודי סעד וכיצד אפשר לעסוק בתחום

ההסבה המפתיעה שתופסת תאוצה בקרב אקדמאיים
לימודי סעד צילום: pexels

מדוע לימודי סעד?

הסבת אקדמאים ללימודי סעד נמשכת שנתיים וחצי ומקנה לימודים עיוניים וקליניים עם התמחות לאח או אחות סיעודיים בקהילה, כאשר בשנה השלישית הסטודנטים עוברים התמחות באחד מהמוסדות הקהילתיים. נושאי הלימוד בתחום הסיעוד מגוונים, מעניינים ורבים, וכוללים לימודים במקצועות אטרקטיביים כמו: רפואה, כלכלת בריאות, סוציולוגיה, בטיחות ואיכות טיפול, חשיבה קלינית, סיעוד במצבי חירום, גנטיקה ועוד. לפיכך, לאנשים המעוניינים לעשות את ההסבה האקדמאית צריכים להיות כישורים ויכולת המגיעה מצורך אמתי להעניק ולסייע, וזו למעשה הסיבה הכי טובה ללמוד את המקצוע. אנשים בעלי מוגבלויות, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים זקוקים לסיעוד יום יומי הן אם בביתם והן אם בבתי האבות או בתי החולים. חולים אלו זקוקים לתמיכה וטיפול מאדם סבלני, יסודי, מקצועי ואמין שיעניק להם טיפול פיזי וטיפול רפואי. כך ניתן יהיה לשמור על רמת ואיכות חיים סבירה ומכובדת של המטופל. המסיימים את הלימודים מקבלים תעודת אח או אחות סיעודיים ויצטרכו לעמוד בבחינות של משרד הבריאות לרישוי ממשלתי.

תפקידי האח/ות הסיעודי/ת

מקצוע הסיעוד כולל בתוכו מכבר תפקידים שעליהם מנוי האח או האחות הסיעודיים בין אם הם עובדים במגזר הפרטי ובין אם בקהילה, ובין אם מתפקדים כראש צוות או כאחים. עליהם לאבחן ולטפל בבעיות בריאותיות, למנוע מחלות ושימור הבריאות של המטופל. בנוסף הם מחויבים במתן טיפול איכותי, קידום רווחתי, הפחתת סבלו של המטופל, לשמור על האתיקה והפרטיות שלו ולקיים עבודת צוות עם מקום העבודה כמו: בית חולים ציבורי במחלקות השונות, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי, בית האבות, רפואה מונעת, רפואה יועצת וקופות החולים. התקופה האחרונה מלמדת שישנו צורך רב לתפקידי סעד בשל נגיף הקורונה שפקד את העולם כולו.

טיפולי סעד בימי קורונה

בימים כתיקונם מופנה טענה שיש להגדיל את כוח האדם והתקציבים של תחום הסעד ועל אחת כמה וכמה במצבי חירום כמו המצב הנוכחי בעולם שנגרם בשל נגיף הקורונה. בארץ מקבלי גמלת סעד בביטוח הלאומי זכאים לאחות סיעודית ובימים אלו מקבלי הסעד יכולים לקבל את הסיוע בכסף במידה והם בבידוד או שגרים עם אדם שנמצא בבידוד. בנוסף, קשישים בדיור מוגן אינם יכולים לקבל בימים אלו ביקורים ממשפחתם בתוקף ההנחיה של משרד הבריאות לא לבקר בני 60+ ובשל העובדה שאוכלוסייה זו חשופה להשפעות הנגיף יותר מכל אוכלוסייה אחרת, ובעיקר אם הם בעלי מחלות רקע וכשל נשימתי. דבר זה יוצר עומס על הצוות הסיעודי והם מוצאים את עצמם עובדים מסביב לשעון.

 

סיעוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד