י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רק בישראל

בעקבות נגיף הקורונה: זינוק באנטישמיות

בארה"ב גורמים אנטישמיים קופצים על ההזדמנות ומאשימים את היהודית בהפצתו של נגיף הקורונה. בן 43 ובת 56 נעצרו בגין איומים

בעקבות נגיף הקורונה: זינוק באנטישמיות
חרדים בניו ג'רזי, אילוסטרציה צילום: ליפא שטאובר

גבר מהאוול - לייקווד שלח הודעות בפייסבוק למושל ניו ג'רזי פיל מרפי ולנוספים, ואיים לנסוע ללייקווד עם מחבט בייסבול ולתקוף את תושבי לייקווד החרדים, בגין הפרת הוראותיו של המושל בנוגע לנגיף הקורונה.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, אנתוני לודספוטו, בן 43 מהאוול, היה עצור בשבת בכלא במחוז האושן בטומס ריבר בהמתנה לדיון באשמת איומים.

תובע מחוז אושן קאונטי ברדלי בילהיימר, ומפקד משטרת לייקווד גרגורי מאייר, אמרו בהצהרה משותפת, כי העצור "השמיע הצהרות מאיימות באמצעות הודעות בפייסבוק נגד הקהילה היהודית בלייקווד, הוא גם שלח הודעה דומה לחשבון הפייסבוק של מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי," אמרו.

האיומים הגיעו לאחר שהרשויות פיזרו כמה חתונות וכינוסים שונים בלייקווד בניגוד להוראות, מאז שהמושל הוציא צו מנהלי שמטרתו לבלום את התפשטות הנגיף.

בנוסף, אישה בת 56 נעצרה לאחר שפרסמה בשבוע שעבר תגובות מאיימות בפייסבוק נגד יהודים חרדים בפייסבוק בתגובה לתמונה של אוטובוס בית ספר עם כתיבה עברית בצד, כך פרסמה משטרת ראמפו - מונסי.

על פי מחלקת משטרת ראמפו, בפוסט בפייסבוק, "ב- 24 במרץ, אגף החקירות של משטרת ראמפו קיבל תלונה על תגובות נגד יהודים בפייסבוק שפורסמו ב- 18 במרץ".

"האיומים היו בתגובה לתמונה ברשתות החברתיות של אוטובוס בית ספר עם כיתוב עברית בצד, ומתחת התמונה היה כיתוב על הנגיף הקורונה שפשט בברוקלין החסידית כשבתי הספר נותרו פתוחים וחתונות נמשכו, האיומים כוונו לכלל החרדים, ולא התייחסו למקום ספציפי". כך על פי הודעת המשטרה.

ליקווד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד