י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החלטה דרמטית

החשש מהידבקות: ביה"ח יארח הורים מבני ברק במלונית מיוחדת

בעקבות התפשטת הקורונה בבני ברק, התקבלה החלטה בבית החולים 'שיבא' תל השומר, לפיה לא תורשה כניסתם של הורים לפגים תושבי בני ברק לפגייה, אלא אם כן יישארו בבית החולים ואף ימנעו מביקורים של בני משפחה

החשש מהידבקות: ביה"ח יארח הורים מבני ברק במלונית מיוחדת

החלטה שאין מנוס ממנה: לאור נתוני התחלואה הקשים בבני ברק, שם ניכרת החמרה בנתוני ההידבקות, התקבלה אמש החלטה בבית החולים 'שיבא' תל השומר, לפיה לא תורשה כניסתם של הורים לפגים תושבי בני ברק לפגייה, אלא אם כן יישארו בבית החולים ואף ימנעו מביקורים של בני משפחה. "זו החלטה קשה אך מתבקשת אם ברצוננו למנוע תחלואה ותמותה של פגים" אומרים לנו בבית החולים.

בשיחה שערכנו עם מר יואל הר אבן, ראש המטה של מנכ"ל שיבא איציק קרייס, אומר הר אבן כי "אנחנו בעיצומה של מלחמה מול אוייב קשה שהוא לא נראה לעין. הוא פוגע בכולנו, בלי הבדל של דת גזע ולאום, ומחובתנו לעשות הכל בכדי להצליח במערכה מול האוייב".

פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל המרכז הרפואי לוקח אחריות ודואג ליולדות ולתינוקים שנשארים לאשפוז בפגייה ומאפשר שהייה במלונית היולדות בחינם, תמורת תצהיר שבו היולדת מתחייבת שלא תסתובב מחוץ למתחם שיבא תה"ש על מנת למנוע הידבקות ללא שליטה של נגיף הקורונה.

פרופ' יצחק קרייס // צילום: שיבא

היולדות יישארו במלונית המיוחדת והמפנקת ויוכלו להתמסר לתינוקות בפגייה ומבלי לגרום לסכנת חיים.

לדבריו, לאור נתוני התחלואה הקשים בבני ברק, התקבלה בבית החולים החלטה קשה אך מתבקשת, והיא שיש לאסור ביקורים של הורים לפגים המתגוררים בבני ברק. "זו החלטה קשה מאד שהיא נכונה בריאותית אך קשה מבחינה רגשית, והיא התקבלה כרגע לגבי בני ברק. ככל שיעלו נתוני תחלואה בערים אחרות, כך נצטרך לעדכן את ההחלטה ולהחיל אותה גם על תושבים מערים אחרות".

ההיגיון העומד מאחורי ההחלטה פשוט מאד: מאחר וההורה חוזר בערב לעיר, קיים סיכוי סביר שהוא ידבק, ובמצב זה שבו קיימים סיכויים ולא נמוכים של הידבקות חל איסור לאפשר את כניסתו לפגייה, דבר שעלול להעמיד את כל הפגים בסכנת חיים. "הביקורים של ההורים אצל הפגים חשובים מאד", הוא מדגיש, "אך במצב הנתון אין לנו ברירה רק למנוע זאת מחשש לסכנה".

בבית החולים ביקשו לאסור כניסה של יולדות, בני משפחה והורים, המגיעים מבני ברק, אך בצעד אנושי ומתחשב הוחלט להסדיר אפשרות של שהיה לצד הילוד, והוא כאשר אחד ההורים, בדגש על הורה יחיד, מתחייב לשהות בבית החולים ולא לצאת מתחומי בית החולים בכלל, לאורך כל התקופה עד לשחרור התינוק. ההנחיה כוללת גם איסור ביקורים של בני משפחה, במטרה למנוע ככל האפשר את החשיפה.

לשם כך, העמידה הנהלת בית החולים אפשרות של חדר לכל הורה שירצה לשהות לצד התינוק המאושפז בפגייה, כאשר השהיה תינתן בחינם במלונית 'שיבא', ובתנאי שההורה יחתום קודם לכן כי אינו עוזב בשום אופן את שטח בית החולים וכן לא יבוא במגע עם יתר בני המשפחה. כמו כן, קודם לכן יעבור ההורה בדיקת קורונה בדומה לאנשי הצוות הרפואי, במטרה לוודא שהוא אינו נשא של הנגיף.

"בפגיית בית החולים, כמו ביתר המחלקות, עושים עבודת קודש של הצלת חיים", אומר לנו הרב ראובן גשייד, יו"ר 'רחשי לב', שפעל עם ההנהלה במאמץ להסדרת הפתרון. "זו עבודה שנעשית בהתמסרות ובמסירות שאין כמותה. גם בימים אלו הצוות הרפואי עובד בכל כוחו על מנת להציל חיים, וכחלק מהפעילות הזו התקבלה ההחלטה הקשה הזו שכל עניינה הוא להציל את חיי הפגים ולמנוע מהם תמותה חלילה, שכן במקרה של חשיפה לנגיף עשוי אדם אחד שנדבק להדביק את כל הפגים במחלקה ואז התוצאות תהיינה חלילה קשות ומרות".

קורונה בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד