ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות הלווית הקורונה

מ"מ המפכ"ל: "רובו המוחלט של הציבור החרדי מיישם את ההנחיות"

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן התייחס לפני זמן קצר לארוע החריג שהתרחש אמש בבני ברק כשבמהלך הלוויה שנערכה בעיר, הצטופפו משתתפים רבים תוך סכנה של ממש ובניגוד גמור להנחיות

מ"מ המפכ"ל: "רובו המוחלט של הציבור החרדי מיישם את ההנחיות"
ניצב מוטי כהן צילום: דוברות המשטרה

בעקבות האירוע החמור בו חרדים בבני ברק הפרו את הוראות משרד הבריאות תוך סכנת נפשות במהלך הלוויה שנערכה אמש (מוצ"ש) בבני ברק, לפני זמן קצר התייחס מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן לאירוע.

"במלחמה הזו על בריאות הציבור, אף אחד אינו חסין ולא עומד מעל לחוק" פתח הניצב. "המשטרה לא תהסס לפעול ולאכוף את החוק בנחישות נגד כל מי שיפעל במזיד ובחוסר אחריות בניגוד לתקנות ויסכן בכך את שלום הציבור ובריאותו כפי שפעלנו עד כה."

מ"מ מפכ"ל המשטרה סובר, כי "רובו המוחלט של הציבור, כולל במגזר החרדי, הפנים ומיישם בפועל את ההנחיות, והמשטרה פועלת באותם מקרים ומוקדים חריגים בהם אזרחים לא מיישמים את ההנחיות. פעילותם של המפקדים והשוטרים בשטח בתנאים מורכבים ומאתגרים במיוחד מעין אלו, הינם חסרי תקדים במצב חירום זה שנכפה על כולנו."

"יחד עם זאת גם בעת הפרות וחריגה מההנחיות, אין ולא יהיה תחליף לשיקול דעת מפקדים, והמשטרה נדרשת כל העת לפעול באחריות ולהפחית סיכון לפגיעה משמעותית יותר בשלום הציבור ובבריאותו טרם נקיטת פעילות אכיפה תוך שימוש בכח או אמצעים."


עוד הוסיף מ"מ המפכ"ל: מדובר במערכה נגד אויב בלתי נראה, מאמץ האכיפה חשוב ומרכזי אך לא מספיק לכשעצמו. זוהי שעת חירום לאומית ואנו קוראים לציבור בישראל ללא יוצא מן הכלל להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיים את התקנות והנחיות משרד הבריאות במלואן."

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד