י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך למשבר בגוש?

קרע בין 'ימינה' לנתניהו: "נשאר מחוץ לקואליציה"

על רקע חלוקת התפקידים המסתמנת בעקבות ממשלת האחדות התהווה, זעם רב בימין על אפליה בחלוקת התיקים • "נתניהו תוקע שוב סכין בגב הציונות הדתית"

קרע בין 'ימינה' לנתניהו: "נשאר מחוץ לקואליציה"
בנט ונתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חלוקת תפקידי השרים בדרך לממשלת אחדות מאיימת להשאיר את סיעת 'ימינה' מחוץ לקואליציה, לאחר שלטענתם חלוקת השרים אינה הוגנת ומשאירה אותם על פי החלוקה המסתמנת, עם שר וחצי בלבד.

על פי החלוקה, בכחול לבן צפויים לקבל 15 שרים עם 17 חברי כנסת כשמנגד גוש הימין יחלקו ב 15 שרים ל-58 חברי כנסת. כפי דווח ב'בחדרי חרדים', בסיעות החרדיות ישמרו על התפקידים אך שלא כך בימינה ובליכוד שם יאלצו לערוך קיצוצים.

במהלך השעות האחרונות יצאו בימינה במתקפה כנגד חלוקת השרים, כשבימינה מחזיקים בשלושה שרים בכירים ל-6 חברי כנסת, וכעת ההצעה שעומדת על הפרק עבורם היא לקבל את תיק החינוך לצד תיק קטן ברוטציה.

השר בצלאל סמוטריץ׳ כתב הבוקר (ראשון) "חסרים לי אבירי הדמוקרטיה וחסידי הרוב מהשבוע שעבר שיסבירו למה זה דמוקרטי לתת לגוש של 17 ח"כים כח פוליטי שווה לגוש של 58 ח"כים ולמעשה להפוך כל קול של מי שהצביע לשמאל לשווה פי שלושה מכל כל שהצביע לימין"

בנוסף, בכירים בימינה תקפו את ראש הממשלה נתניהו ואמרו: "נתניהו תוקע שוב סכין בגב הציונות הדתית. כמו תמיד, נתניהו מחרים את ימינה ומותיר אותנו לסוף". עוד הם טענו, כי זו "אותה ציונות דתית שהצילה אותו משך השנה האחרונה, ותמיד התייצבה לצידו".

"לפני הבחירות הוא מגיע למכינת עלי, ואחרי הבחירות הוא מוכר את הציונות הדתית לידי השמאל והחרדים. בגידה זו משמעה פירוק בלוק הימין", אמרו עוד הבכירים בימינה, שהוסיפו כי למעשה "תם גוש הימין חרדים".

הקרב הופך לקרב פנימי גם בתוך הסיעה, כאשר השר רפי פרץ המכהן כיום כשר החינוך מחזיק בהבטחה לכהן בתפקיד גם בממשלה החדשה ללא קשר לחלוקת התפקידים, כשמנגד התיק מוצע כעת כתיק היחיד לסיעה, וככל הנראה יעבור לידי השר נפתלי בנט, לצד תיק קטן במסגרת הסכם רוטציה.

במסגרת הקרב הפנימי שיגרו חברי הבית היהודי, המונים סגני ראשי ערים, ראשי סניפים וחברי המועצות השונות מכתב קריאה לראש הממשלה בו הם קוראים לעמוד בהבטחתו לשמירת תיק החינוך לשר הנוכחי, הרב רפי פרץ שהם כותבים: "אנו מצפים מראש הממשלה נתניהו לממש את ההתחייבות ולתת לרב רפי פרץ את תיק החינוך".

חברת הכנסת איילת שקד תקפה גם היא את החלוקה המסתמנת ואמרה: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו"ש בשנים האחרונות".

חלוקת התיקים צפויה לעורר זעזועים גם בקרב שרי הליכוד שמחזיקה כעת ב-16 שרים, ותקצץ את מספר עשרים לעשרה מקסימום מה שיאלץ שרים מכהנים להפוך לחברי כנסת ומה שצפוי לעורר זעם בקרב חברי הליכוד.

על פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', נתניהו צפוי להציע לשורה של שרים מינויים כשגרירים בהם: שגריר ישראל באו"ם, ושגירים בוושינגטון, לונדון מוסקבה ופריז לצד מינויים נוספים שיצלחו למנוע תסיסה בסיעת הליכוד.

תזוזה נוספת בליכוד צפויה להיות בתפקיד יו"ר הכנסת אל מול הווטו של כחול לבן נגד מינויו של יולי אדלשטיין לתפקיד מחדש, שהשם החם לתפקיד הוא השר יריב לוין שמנהל מטעם הליכוד את המו״מ ונחשב כזרוע הביצועית של נתניהו בכנסת.

מהליכוד נמסר בתגובה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי והבהיר להם ששימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות. ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט.

מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד