י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות המחאות

מזעזע: ברקוביץ נפטר מקורונה וגופתו נשרפה

הקהילות היהודיות בארגנטינה שרויות בהלם נוכח שריפת גופתו של רובן ברקוביץ ז"ל, שנפטר מנגיף הקורונה | הרשויות הסבירו כי השריפה מונעת את התפשטות הנגיף והעבירו את אפרו לקבורה | הרבנים ניהלו שיחת ועידה ב'זום' והחליטו להיאבק להילחם שלא יקרה שוב

מזעזע: ברקוביץ נפטר מקורונה וגופתו נשרפה
גופת נפטר בהלוויה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות מחאות של הקהילה היהודית, הקורבן היהודי הראשון של נגיף הקורונה בארגנטינה נשרף על ידי הרשויות המקומיות, מה שעורר דאגה בקרב קהילות יהודיות אחרות ברחבי ארגנטינה.

רובן ברקוביץ איש עסקים בן 59 ואב לשלושה, הלך לעולמו ביום חמישי בעיר רסיסטנסיה בפרובינציית צ'אקו. ברקוביץ הבעלים של חברת חומרי הבנייה BercoMat, שב לארגנטינה ב-9 במרץ לאחר טיול בארצות הברית. כך דווח באתר JTA.

מותו ושריפתו הביאו להידברות בין רבנים ארגנטינאים לפקידים על פשרה אפשרית לקיום ההלכה. הרשויות אמרו כי שריפה היא השיטה הטובה ביותר כדי למנוע התפשטות נוספת של המחלה.

רבנים ופקידי ממשל כבר התפשרו על השארת מקוואות פתוחים למי שרוצה להשתמש, רק אם הוא נבדק שהוא נקי מהנגיף, הוא מקבל קוד להיכנס למקווה.

ברקוביץ היה פעיל במוסדות יהודיים בקהילה של צ'אקו וייצג את ארגנטינה במשלקי הגולף באירועי משחקי המכביה העולמיים

לאחר הזעזוע הקשה, וועד הקהילות המייצג את 80 הקהילות ברחבי ארגנטינה, מטעם הקהילה היהודית בבואנוס איירס - AMIA, קיים למחרת האירוע המצער שיחת זום עם כל ראשי ורבני הקהילות היהודיות ברחבי ארגנטינה, ושם הובהר כי התעקשות של בית החולים לשרוף את גופת הנפטר הייתה שלא על פי החוק. כמו כן הובהרו הנהלים לכלל הקהילות היהודיות, והם התבקשו ליידע בכך את חברי קהילתם.

זה לא מנחם, אך לפחות האפר של הנפטר יובא לקבורה בימים הקרובים בבית העלמין היהודי המקומי.

 

קורונה שריפת גופה יהודים ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד