י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חשש לנזק משמעותי ובלתי הפיך"

איגוד הרופאים נגד איכון הטלפונים של חולי הקורונה

"אנו מוחים על השימוש בטענת "בריאות הציבור" לצורך קידום פעולות שמזיקות לבריאות הציבור, ללא דיון ציבורי ומקצועי נאות, ללא שקיפות וללא נתונים", כך כותבים איגוד רופאי בריאות הציבור | הם יוצאים נגד איכוני השב"כ, פינוי מחלקות חיוניות לטובת חולי קורונה וגם הטלת סגר נרחב על האזרחים

איגוד הרופאים נגד איכון הטלפונים של חולי הקורונה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועד איגוד רופאי בריאות הציבור יוצא נגד השימוש באיכוני השב"כ, וקורא לממשלה ולמשרד הבריאות, "אל תישאו את שם בריאות הציבור לשווא".

במכתב שהם שלחו נכתב, כי "בחסות המאבק החיוני במגיפת הקורונה, אסור לנקוט בצעדים לא מידתיים אשר בסוף יכולים לפגוע בבריאות הציבור".

לדבריהם, "אנו מוחים על השימוש בטענת "בריאות הציבור" לצורך קידום פעולות שמזיקות לבריאות הציבור, ללא דיון ציבורי ומקצועי נאות, ללא שקיפות וללא נתונים.

פינוי מחלקות של תשושי נפש לצורך הקמת מחלקות קורונה, איננו סביר - יש חשש לנזק משמעותי ובלתי הפיך בהעברתם שאינו מוצדק. יש לשקול חלופות טובות יותר לטיפול בחולי קורונה.

שימוש בכלים של השב"כ למעקב אחר אזרחים פוגע באמון הציבור ואיננו יעיל למיגור הקורונה. יש למקד את המאמצים בפעולות יעילות ובראשן שימוש בכלים מקובלים של בריאות הציבור לזיהוי וחקירת התפרצויות ומתן מענה הולם למוקדי התפרצות.

בהפעלת הסגר רחב היקף, ללא הצגת ניתוח תועלות ונזקים, ובלי שמוצה הניסיון לממש צעדי ריחוק פיזי במוקדי התפרצות: הנזק עשוי להיות גבוה מהתועלת".

הם הוסיפו, כי "אם שיקולים אחרים, שאינם בריאות הציבור, מכתיבים את קבלת ההחלטות - יש להציג זאת ביושר לציבור. אל תישאו את שם בריאות הציבור לשווא".

עם זאת, נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם שלמעלה מ-500 הישראלים שאובחנו כחיוביים בקורונה, אובחנו בזכות איכוני השב"כ שהורו להם להכנס לבידוד, ובזכות זה אף נמנעה הדבקה גדולה ונרחבת יותר.

קורונה רופאים לזכויות אדם איכון טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד