י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חלוקת התיקים

בש"ס הגיעו לסיכומים; ב'יהדות התורה' דורשים שדרוג

בש"ס השיגו חבילה נאה במשא ומתן שמבחינתם לכאורה הסתיים. הסיעה תשמור על תיקיה ותפקידיה בממשלה ובכנסת כפי שהיו לה בכנסת ה-20 | לעומתם, ביהדות התורה עדיין לא מרוצים מהשלל, שלעת עתה מדובר בתיק הבריאות וועדת הכספים לשני היו"רים 

בש"ס הגיעו לסיכומים; ב'יהדות התורה' דורשים שדרוג
ח"כים מיהדות התורה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שיחת המו"מ הלילית ובמסגרת חלוקת התפקידים בין כחול לבן לגוש הימין, בסיעות החרדיות הגיעו להבנות חלקיות עם 'הליכוד' על חלוקת תפקידים, לעומת 'יהדות התורה' שעדיין דורשים שדרוג.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתום שיחות שקיים בימים האחרונים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, סוכם כי בש"ס ישמרו על כל המשרות בהם הם החזיקו בכנסת ה-20.

כך, שש"ס תקבל לצד תיק הפנים, שיהיה בידי אריה דרעי, גם את תיק הנגב והגליל וגם הפריפריה שיישאר בידי ש"ס, זאת למרות שהשר יריב לוין הציע את משרד 'הנגב והגליל' ל'כחול לבן'.

מסתמן כי בש"ס יקבלו בחזרה למשרד הפנים, את אגף מנהל התכנון שעבר בממשלה הקודמת לידי שר האוצר משה כחלון. כמו כן יחזור לידם גם משרד הנגב והגליל כולל הפריפריה, המשרד לשירותי דת, שני סגני שרים ויו"ר ועדה בכנסת.

לעומתם, ב'יהדות התורה' שהשיגו בבחירות 7 מנדטים, המצב עדיין לא סגור, שאת המגעים מנהלים ראשי הסיעה יעקב ליצמן ומשה גפני מול השר יריב לוין המנהל את המו"מ מטעם 'הליכוד', כאשר לעת עתה סוכם היום סופית כי התפקידים של ליצמן במשרד הבריאות ושל גפני בראשות וועדת הכספים יישארו בידיהם.

מחר (שני) צפויים הצדדים לדון בהמשך החלוקה של סגני שרים או בראשי וועדות, כשבמפלגה צפויים לדרוש שדרוג של סגן שר נוסף או לחלופין תפקיד יו"ר וועדה משמעותי. שעם התפקיד צפוי לחזור הקרב בין חה"כ אורי מקלב לסגן השר מאיר פרוש, מי יקבל את התפקיד הנוסף.

תנועת ש"ס יהדות התורה משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד