י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גם להומור יש גבול

תלונה נגד 'ארץ נהדרת': זלזלו בשר התורה ובמאמיניו

ארגון 'בצלמו' הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה נגד התכנית 'ארץ נהדרת' שפגעה ברגשותיהם של רבבות מאמיניו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי • "גם להומור יש גבולות על מי וכיצד ללעוג", כותב מנכ"ל הארגון

תלונה נגד 'ארץ נהדרת': זלזלו בשר התורה ובמאמיניו
שר התורה הגר"ח קנייבסקי השבוע צילום: שוקי לרר

תלונה חריפה הוגשה נגד מפיקי תכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' המשודרת בערוץ 'קשת', לאחר שפגעו ברגשות של מאות אלפי חרדים ודתיים.

במכתב תלונה ששיגר מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נכתבו דברי ביקורת על התוכנית 'ארץ נהדרת', שביום חמישי האחרון הציגה סרטון שבו נראה נכדו של הגר"ח קנייבסקי שואל את סבו בעגה אידישאית, האם לסגור תלמוד תורה בעקבות הקורונה. לאחר הצגת התיעוד הוסיף המגיש אייל קיציס והשיב כביכול בשם הגר"ח במילה גסה ומבזה שפגעה ברבבות הצופים החרדים והדתיים ההולכים לאורו של שר התורה.

המנכ"ל כותב במכתבו לנציב התלונות כי "למותר לציין כי דווקא בזמן כה רגיש שכל העולם נמצא בו והלוא ידוע רב על הידוע, אף אחד לא מחויב להאמין בבורא עולם אבל לפחות לא לפגוע במאמיניו המוסרים נפש לדרכם".

"אך לעומת זאת הרב קנייבסקי שהעולם היהודי המאמין והאף הרבה שאינם שומרים תורה ומצוות מצפים למוצא פיו. אדם שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה שבקיאותו עצומה והתמדתו לאין שיעור. שצניעותו והחומריות לא מעניינת אותו כלל (ניתן לבקר בביתו)".

"והרי גם אם חלילה אייל עצמו או אחד מבני משפחתו אם יחלה. מאוד ייתכן שהוא או מישהו ממשפחתו בתור אצל רבנים כדי שיתפללו אז בעת מצוקה כה גדולה שהעם המדינה והעולם עובר. אין לו בושה ללעוג ללא כל תוכן משמועתי ללעג. לרדת באופן כה נמוך. אני מרגיש צורך למחות בעניין באופן מוחלט. ואני מצפה שכבוד הנציב יבהיר שנחצה כאן קו אדום".

לדברי 'בצלמו', "גם להומור יש גבולות על מי וכיצד ללעוג. אף אחד לא מצפה שתכבדו אותו על אף שבכל מדינה בה התגוררו היהודים היה כבוד רב למנהיגיהם הרבנים. אך אל תלעגו למי שבעיני רבים מגן ועוזר לדור. אני בוש ונכלם שבימים קשים אלו זה מה שמראים ופוגעים בציבור החרדי והדתי המסורתי אודה לטיפולך".

בצלמו הגר''ח קנייבסקי זלזול בגדולי ישראל ארץ נהדרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד