ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אל לנו לחפש אשמים

אני הייתי שם: בני ברק זכתה לאיש הנכון

על רקע הביקורת החריפה שנשמעת כנגד ראש עיריית בני ברק ר' אברהם רובינשטיין, הסופר החרדי חיים ולדר מתקומם ובטור נוקב מסביר כיצד דווקא הוא פעל באחריות כדי למנוע את התפשטות המגיפה

אני הייתי שם: בני ברק זכתה לאיש הנכון
הסופר חיים ולדר צילום: באדיבות המצלם

לפני כשבועיים עמדתי וצעקתי מעל כל במה שאסון חמור עלול להתרגש חלילה על היהדות החרדית. באחד הראיונות אף השוותי את מה שמתרחש כיום לתקופות כואבות בהן לו רק הייתה לציבור את התבונה להשכיל לראות את הנולד צעד אחד קודם, היה ניתן למנוע את האסונות הקשים ביותר שחווינו בהיסטוריה הארוכה של הכאב והסבל שהעם היהודי חווה לדורותיו ובפרט בעת האחרונה, בתקופת השואה הארורה כאשר ליהודים באירופה היו את כל הסימנים שצריך לקום ולברוח והם, לדאבון הלב, לא עשו זאת.

כמובן שלימדתי עליהם סנגוריה, שהרי בזמן אמת, איש לא ידע את מה שאנו יודעים בדיעבד היום, רבים אז גם לא יכולים היו לברוח גם אם רצו. ברם, אמרתי: בעוד שלושים שנה יבואו הנכדים שלנו ויגידו עלינו: איזה

שוטים היו אבותינו הם לא היו צריכים לברוח. רק להישאר בבית ולא עשו זאת. כמובן שהותקפתי מכל כיוון בעיקר בשל השימוש שעשיתי בזיכרון השואה. ידעתי זאת מראש, אך היה חשוב לי לזעזע. המטרה להציל אלפי בני אדם הצדיקה את האמצעים.

רק אדם אחד עמד לצידי ועודד אותי: היה זה ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין. הוא לא הסתפק במילים. הוא זימן אותי ללשכתו וביקש ממני למצא דרך להעביר את המסר החריף הזה לתושבי עירו בני ברק.

הרב רובינשטיין העניק את כל הסמכויות לאירגון "זק"א ישראל", שכבר הכין את התשתית לפעולה בכל החזיתות.לבקשתו של ראש העיר רשמתי נוסח מאד חריף: "כל מי שאינו שומר על כללי הבטיחות ומצטרף ליותר מעשרה אנשים חשוד על הרציחה!!"

קמה התנגדות חריפה לנוסח הזה, אך ראש העיר עמד בפרץ ונתן לארגון זק"א ישראל את הגב והתמיכה לעבור בכל העיר ולהזהיר בנוסח החריף ובמקביל ביקש להשמיע שירי שבת כדי שלא להחריד את הילדים.

מאז ועד היום האיש אינו ישן. מפקד על העיר הכי צפופה בארץ. מתרוצץ בין רשויות החוק לחצרות הרבנים (עד לרגע שבני משפחתו הקרובים ביותר נדבקו בעצמם בנגיף וגם הוא נאלץ להכנס לבידוד) ומתאם ביניהם וגם מצליח להביא להסכמה נדירה לצעדים חסרי תקדים כמו איסור תפילה במניין, למען הצלת נפשות מישראל.

כעת, כשלכולם ברור שמאבקו היה נכון ונחישותו הייתה צודקת, לפתע התהפכו היוצרות ואנשים שהיו אדישים או שלא עשו דבר מצאו דווקא בו כתובת לאשמה. אין דבר מקומם מזה! אין דבר נוגד את הצדק וההגינות הבסיסית יותר מזה! להיות ראש עיריית בני ברק זה תפקיד שמחייב כישורים כמעט בלתי אפשריים, בגלל הגיוון והמורכבות הרבה של תושביה.

ראיתי את הרב רובינשטיין לוקח פיקוד מהרגע הראשון עד לרגע זה ממש, וכשאני רואה פעולות שנועדו להחלישו אני לא אשב בשקט אלא אספר את הדברים כהווייתם. כעת הכל ברור. כבר אין ספקות. אני מציע בשעות קשות אלה להפסיק את המחלוקות והחשבונות הפוליטיים הקטנוניים, להתאחד ולעשות הכל כל מה שניתן כדי להתמודד מול הגזירה הנוראה שהוטלה עלינו.

אל לנו לחפש אשמים. אנשים יראי השם אנחנו. דברים אלה אינם מיועדים לפוליטיקאים ובעלי אינטרסים, אלא לאזרחי העיר אנשים טובים וברי לבב שרוצים לדעת את האמת.

אני הייתי שם ואומר לכולם: נס היה לנו שהרב רובינשטיין היה שם, לפקד על הכנת התשתיות להיאבק בנגיף הקורונה, להביא את כל מקבלי ההחלטות להבין שבני ברק אינה דומה לאף עיר אחרת, וממילא גם הצעדים הננקטים צריכים להיות דרסטיים יותר. בסופו של דבר, כל עמדותיו התקבלו.

ובדומה לנתניהו, שמפקד על המערכה במימד הארצי, גם לרב רובינשטיין לקח את הזמן כדי לקחת את העיר שלו ולהפוך אותה ב-180 מעלות מאופיה, מהרגליה, שכולנו יודעים עד כמה הם הפוכים בתכלית לריחוק ולבידוד המונהגים בה פתאום באופן טבעי כל כך, ולהביא למצב שהיא נמצאת היום: שמירה מוחלטת על כללי הבריאות והבטיחות.

חיים ולדר אברהם רובינשטיין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד