י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מגבירה את האכיפה • צפו

צפו: המשטרה פשטה הבוקר על שטיבלאך במאה שערים

המשטרה מגבירה את האכיפה: שוטרים פשטו הבוקר על שטיבלאך סאטמר בשכונת מאה שערים, וכן בבתי כנסת בשכונת נווה יעקב • עשרות אותרו מתפללים בתוך בתי הכנסת בניגוד לנהלים ונקנסו • צפו בתיעוד

צפו: המשטרה פשטה הבוקר על שטיבלאך במאה שערים
תפילה ללא שמירת מרחק בשטיבלך מאה שערים צילום: מחאות החרדים

התקנות המחמירות, האוסרות תפילה בתוך מבנה, וגם בחוץ לא יותר מ-10 אנשים, נכנסו לתוקפן כבר בשבוע שעבר. אולם במשטרה הסבירו מראש כי תחילה בעיקר יערכו הסברה ויתריעו, כדי שהציבור יפנים ויבין, בטרם הטלת קנסות.

ואכן, עד אתמול (ראשוו) בשעה 17:00 ניתנו בסך הכל 4 דו"חות על איסור תפילה מחוץ למקום מגורים, אלא אם התפילה במקום פתוח - כאשר מספר הדו"חות שניתנו בכלל בנושא הקורונה חצה את ה-2,000.

על הפרת חובת בידוד ניתנו 86 דו"חות, על הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות 7 דו"חות, סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות/התכנסות 114 דו"חות, הפעלת מקום או עסק בניגוד להוראת תקנה 5(א) 128 דו"חות, יציאה למרחב ציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה 2 ניתנו 1,416 דו"חות. על שהייה במקום אסור 283 דו"חות, הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד למפרט בתקנות דו"ח אחד בלבד.

צילום: דוברות המשטרה

הקנס על תפילה בניגוד לנהלים הוא 500 ש"ח, אולם באם יש התקהלות אסורה בבית הכנסת השוטרים יכולים לתת קנס בסך 5,000 ש"ח לכל מי שמסרב להתקהל.

בפעילות האכיפה הבוקר, זוהו עשרות מתפללים בניגוד להנחיות, אם בתפילה בתוך בתי הכנסת, או תפילה מחוצה לו בקבוצות גדולות מידי תוך סיכון המתפללים ובני משפחותיהם בהדבקה בנגיף הקורונה.

מספר מתפללים אף נעצרו על ידי השוטרים, בחשד לעבירות שונות ואלה נלקחים בשעה זו לחקירה במשטרה.

יצוין כי פעילות המשטרה במאה שערים ובשכונות חרדיות נוספות, נערכה כמה פעמים מידי יום במהלך הימים האחרונים, ואתמול אף השתתף בפעילות מסוק משטרתי שכרז לתושבים מהאוויר.

צילום: זאבי ב.

מאה שערים קורונה שטיבלאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד