ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

באדיבות טונה סטארקיסט: טיפים לבישול עם ילדים

נצלו את ההזדמנות שהילדים בבית לבישול משותף וחוויתי. מלבד הערך של עבודת הצוות בבישול יחדיו, הילדים נחשפים לדרך הכנת האוכל ומפתחים את היכולות האישיות שלהם. טונה סטארקיסט מציגה טיפים לבישול חוויתי ומזין עם הילדים

באדיבות טונה סטארקיסט: טיפים לבישול עם ילדים
טונה סטארקיסט צילום: יח"צ

הילדים בבית, כבר מיציתם את את כל פתרונות התעסוקה הביתיים וכל ערוצי היצירתיות, נראה כי יש תחרות בין הילדים איזה משפט נשמע יותר ברחבי הבית- "אמא משעמם לי" או "אמא אני רעב". זוהי בדיוק ההזדמנות לפתור את שתי הבעיות הללו בו זמנית וליצור לילדים תעסוקה מעניינת וחדשה והכי חשוב בריאה ומזינה. נצלו את ההזדמנות הזאת לבישול משותף וחוויתי, מלבד הערך של עבודת הצוות בבישול יחדיו, הילדים נחשפים לדרך הכנת האוכל ומפתחים את היכולות האישיות שלהם. טונה סטארקיסט מציגה טיפים לבישול חוויתי ומזין עם הילדים:

הקפידו על כללי בטיחות

השתמשו בכלים ידידותיים לילדים ולא בכלים מסוכנים כמו סכין חדה. כאשר נעשה שימוש באש, שימו לב שעליכם תמיד להיות לידה ולהשגיח.

תנו להם לקחת חלק

למדו את הילדים לקלף בזהירות את הירקות בעזרת קולפן מתאים, לערבב רכיבים, או ליצור קציצות. פעולה זו בונה את הדימוי העצמי, גורמת לילדים תחושת גאווה והישג, ואתם תתפלאו איך הם אוכלים בהנאה את מה שהכינו בלי שתצטרכו להתאמץ.

הגביהו אותם

דאגו להגבהה מיוחדת על ידי כסא או דרגש כדי שלילדים יהיה יותר קל להצטרף לבישול.

שלבו מזונות בריאים

חשפו את ילדיכם לחומרי גלם חדשים כמו ירקות, דגים, תבלינים וכדומה, כדי שהם ייהנו מתהליך הבישול יותר וכן יעזו לטעום את המאכלים שסירבו לאכול קודם לכן תוך כדי הבישול. לצורך הענין, כאשר נשלב בהכנת הארוחה טונה, אשר אינה נראית כמו דג או מריחה כמוה, נאפשר לילדים להיחשף לאכילת דגים ולערכים התזונתיים שלהם.

שמרו על הגיינה

במיוחד כעת, הקפידו על כללי ניקיון והיגיינה בעבודה במטבח.

תנו לילדים לבטא את עצמם

אפשרו לילדים חופש יצירתי, תנו להם להפעיל את הדמיון בצורת ההגשה או בתוספת מרכיב שאינו נמצא במתכון. הילד יקבל החלטות וירגיש תחושת שייכות.

העיקר הכוונה

אל תשכחו לכל אורך הדרך להחמיא לילד גם אם המתכון לא יצא בדיוק כמו שרציתם. בסופו של דבר, העיקר שהילדים נהנו ואכלו את המנה שהכינו.

טונה סטארקיסט בישול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד