ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מגיפת הקורונה

צרפת: מאות יהודים נפטרו; אין בית ללא מת

נגיף הקורונה פוגע קשות בקהילה היהודית המפוארת של צרפת. גורמים בקהילה היהודית מדברים על כ-200 קורבנות יהודים ברחבי המדינה • "אנחנו קוראים ליהודים לכבד את הנחיות הממשלה ולהישאר בבתים" 

צרפת: מאות יהודים נפטרו; אין בית ללא מת
הלווית קורונה בשמגר צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

פחד פחדים. לפי הערכות של גורמים בקהילה היהודית בצרפת, בה יש את מספר היהודים הגדול ביותר באירופה, לפחות 80 יהודים נפטרו מהמגיפה, אך גורמים בכירים בקהילות היהודיות בצרפת מדברים על נתון מבהיל בהרבה: כ-200 יהודים שנפטרו, כאשר בכל המדינה כולה עומד מניין המתים על כ־2,600 בני אדם כך מפרסם איתמר רייכנר באתר Ynet.

מנכ"ל "הקריף" - ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת העביר מסר לכל הקהילות היהודיות. "סגרנו את בתי הכנסת והמקוואות, אנחנו עושים הכנות לפסח, ויש שאלות רבות הנוגעות לחיי היהודים והקהילה במשבר. אנחנו קוראים ליהודים לכבד את הנחיות הממשלה ולהישאר בבתים".

גם בקהילה היהודית בניו-יורק מבכים את פטירתם של מעל 60 יהודים חרדים, חלק קטן מהם צעירים. יש בניו יורק החרדית אלפי נדבקים. כמעט בכל בית חרדי יש לפחות חולה אחד.

לא קל לעקוב אחרי הנפטרים הרבים בשל כמות הקהילות הקיימות בניו יורק ובניו ג'רזי, אך הם רבים.

בבית העלמין "שומרי הדת" שבבורו-פארק החסידית, נערכו ביום שישי האחרון מספר רב של לוויות. 17 במספר. פי-שישה מאשר ביום רגיל.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד