י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המלחמה בקורונה

צפו: המסוק המשטרתי איתר את המתפללים מחוץ לסטאמר

לצד המשך פעילות פיקוח ואכיפה של אלפי השוטרים מהקרקע, נמשכים כל העת מאמצי האכיפה המשטרתיים מהאוויר. צפו בתיעוד ממסוקי המערך האווירי של המשטרה והרחפנים המשטרתיים

צפו: המסוק המשטרתי איתר את המתפללים מחוץ לסטאמר
תיעוד מהאוויר: מתפללים בביהכנ"ס סטאמר צילום: דוברות המשטרה

המאבק לבלימת התפשטות הקורונה: משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת מהאוויר, מהיבשה ומהים, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה של התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם. אלפי שוטרים פועלים במתכונת מתוגברת בכל שעות היממה לביצוע מגוון משימות הפיקוח והאכיפה, שמירת הסדר והביטחון, זאת באמצעות חסימות מדלגות, סיורים רכובים ורגליים ובדיקות יזומות, הכל במטרה למנוע את הפצת והתפשטות נגיף הקורונה בישראל. המשטרה פועלת באמצעות מגוון היחידות והאמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרה, הכול במטרה לייצר אכיפה אפקטיבית, וכן יכולת לאיתור חריגות תוך כיסוי שטח מקסימאלי.

במסגרת המאבק המתמשך בנגיף ובמטרה לייעל את מאמצי הפיקוח והאכיפה המשטרתיים נעשה שימוש גם ברחפנים ע"י מפעיל משטרתי. הרחפנים המשטרתיים מאפשרים לייצר כיסוי משטרתי בתאי שטח רחבים שאינם נגישים לכלי רכב, זאת ביעילות ובאפקטיביות מרבית. ברגע שמתועדת הפרה וחריגה מהתקנות, מתבצעת כריזה ובמקרים המתאימים גם נלוות פעילות אכיפה משטרתית מהקרקע. הרחפנים משמשים את השוטרים גם לביקורים יזומים של חייבי בידוד ברחבי הארץ, למשל בבניינים רבי קומות וכיו"ב.

סריקות של מסוק משטרתי ואיתור התקהלות אסורה מחוץ לבית כנסת בירושלים

טייסי המערך האווירי של המשטרה פועלים בשמי הארץ ומבצעים סריקות של פארקים, חופי ים, מוקדי בילוי, מרכזי קניות וכיו"ב. לצד כיסוי תאי שטח רחבים במיוחד, מסוקי המשטרה מצליחים לזהות התקהלויות אסורות גם בין הבתים ובשטחים מיושבים, כך למשל מחוץ לבית כנסת בירושלים.

ברגע שהטייס המשטרתי מזהה חריגה מהתקנות ובפרט התקהלות אסורה- מתבצעת הכוונה של כוחות קרקעיים לאותו מוקד ובמידת הצורך כריזה מהאוויר או באמצעות ניידות המשטרה לפיזור ההתקהלות האסורה.

מאז כניסתם לפעילות אכיפה בנושא נגיף הקורונה בתחילת שבוע שעבר ועד כה, ביצעו מסוקי המערך האווירי של המשטרה 33 גיחות ברחבי הארץ שהתפרסו על פני כ-42 שעות טיסה.

מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד