י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הזינוק במספר החולים

הקהילה החסידית דורשת להטיל עליה עוצר

אחרי שהתגלו בה 20 חולי קורונה, הקהילה החרדית במונטריאול שבקנדה החליטה להיכנס לעוצר מוחלט ופנתה לרשויות בבקשה לסיוע

הקהילה החסידית דורשת להטיל עליה עוצר
חרדים מתפללים כפי ההנחיות צילום: Aharon Krohn/Flash90

הקהילה החרדית החסידית טאש בקנדה מבקשת עזרה ממחלקת הבריאות הציבורית, ומהמשטרה בעיריית בויסברינד לאכיפת סגר על קהילתם המונה 4,000 איש.

ראשי הקהילה קיבלו את ההחלטה לאחר שקיבלו את התוצאות החלקיות של הבדיקות שנערכו על מאה איש המתגוררים ביישוב.

ארבעים תוצאות הגיעו, ומעל 40% מהן היו חיוביות. אנשי הקהילה הודיעו כי "חשוב לא לקפוץ למסקנות חפוזות יתר על המידה, מכיוון שאלו שנבדקו הם אנשים עם תסמינים או שטיילו מחוץ למדינה." עם זאת, "התוצאה הזו היא די משמעותית ודורשת התערבות דחופה של הרשויות".

עוד נאמר מטעם הקהילה החסידית. "ברצוננו להזכירכם כי נציגי הקהילה הורו על פי דרישת הממשלה, לסגור את בתי הכנסת שלהם ואת מוסדות החינוך, מנהיגי קהילת טאש יעשו את כל הדרוש כדי להבטיח שיתוף הפעולה המלא של אנשי הקהילה עם רשויות הבריאות הציבורית על מנת להגן על חיי אדם. מכיוון שכל האזרחים המתגוררים בקהילה זו נמצאים כעת בהסגר, אנו מקווים שעיתונאים יימנעו מלפנות אליהם, ויפסיקו לחפש אותנו".

"הקהילה הוצבה ביום ראשון תחת הסגר של 14 יום על ידי רשויות הבריאות הציבוריות" כל אמר אמר דובר רשות הבריאות המקומי. "אך מבקשת עזרה מהקהילה בכדי להבטיח את ההסגר בצורה טובה".

קהילת טאש חיה בבידוד יחסי מהעולם החיצון ומקהילות חסידיות אחרות במונטריאול, אך יש לה קשרים לקהילות טאש בניו יורק, וניו יורק סובלת קשות מנגיף הקורונה. וכמה מחברי הקהילה במונטריאול נסעו לניו יורק כדי לחגוג את חג הפורים, ושם הם נדבקו.

"אנחנו רוצים להגן על אזרחינו ואנחנו רוצים להגן על האזרחים בחוץ", אמר ראש הקהילה של טאש הרב יצחק וייס, בראיון ששודר ביום ראשון ב'רדיו-קנדה'.

הוא אמר כי הם קיבלו הבטחות כי המשטרה ורשויות הבריאות הציבוריות יעזרו. בתי הספר והבית הכנסת של הקהילה נסגרו, כנדרש על ידי ממשלת קוויבק, על פי הודעה שפורסמה ביום ראשון בערב.

קורונה קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד