ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאמצים לאחדות

המו"מ נתקע: נתניהו מתעקש על השר ליצמן

שיחות המו"מ בין נתניהו לגנץ נתקעו בעקבות חילוקי דעות סביב מינויי שרים וכן סביב נושא הריבונות. כחול לבן דורשת את משרד הבריאות, נתניהו מסרב להדיח את ליצמן מהתפקיד

המו"מ נתקע: נתניהו מתעקש על השר ליצמן
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

יומיים מאז נועדו בנימין נתניהו ובני גנץ לפגישה לילית שבסיומה דווח על התקדמות ממשית, לצד הודעה כי הצדדים יפגשו שוב במטרה לחתום על הסכם - מאז חל נתק בין הצדדים לצד חילוקי דעות וקשיים בגיבוש השרים.

על פי הדיווח, חילוקי הדעות העיקריים בין כחול לבן לליכוד הם בנושאי הריבונות, מינוי יושב ראש הכנסת ושר המשפטים וגם תפקיד שר הבריאות שנמצא כעת בידי השר יעקב ליצמן.

על פי הדיווח של עמית סגל, גנץ מסרב להחלת ריבונות בהסכמה אמריקנית ומנגד נתניהו מסרב לוותר על כך שיולי אדלשטיין ימונה ליו"ר הכנסת, כמו גם חילוקי דעות על תפקיד שר המשפטים כשגנץ מסרב להחלפת ניסנקורן בטרופר כשר המשפטים למרות דרישת הליכוד.

חילוקי דעות נוספים הם סביב תפקיד שר הבריאות, בכחול לבן דרשו במהלך השיחות את תפקיד שר הבריאות, אך ליצמן הודיע נחרצות כי הוא יסרב לוותר על התפקיד בשום מחיר. כעת נתניהו מסרב להזיז את ליצמן ממשרד הבריאות ללא הסכמתו.

קשיים נוספים הם סביב חלוקת התפקידים בגוש הימין, כאשר קולות במפלגות בלוק הימין מתלוננות על כך שגוש שמגיע עם כחול לבן יקבל 15 תפקידים ל 18 חברים וגוש הימין מנגד יקבל 19 תפקידים ל 58 חברי בלוק הימין.

יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר, כתב היום: "ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר, לא ייתכן ש 19 ח"כ יקבלו 17 תיקים ו 3 ועדות". זוהר מבהיר כי "אסור לוותר על אף אחד מגוש הימין".

ממשלת אחדות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד