י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאבק דרמטי בהתפשטות המגיפה

ראש הממשלה עם הגבלות קשות: ליל הסדר לבד; המניינים נאסרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בבידוד מאז נודע כי יועצתו הקרובה חלתה בקורונה, מסר הערב הצהרה ממעון ראש הממשלה והציג הגבלות מחמירות יותר משידענו עד כה: כך למשל תיאסר התקהלות של יותר משני אנשים, הוי אומר שאין לקיים מניינים גם בשטח פתוח • צפו בהצהרה

ראש הממשלה עם הגבלות קשות: ליל הסדר לבד; המניינים נאסרו
מתפללים במאה שערים בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהבטיח להחמיר את ההגבלות אם לא נראה שינוי משמעותי במספרי ההדבקות, הודיע הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונת הממשלה לאשר הערב שורה של הגבלות חמורות.

נתניהו התעכב בדבריו על הקהלים שאינם נשמעים להנחיות משרד הבריאות, שחלקם באים מהמגזר החרדי, ובהקשר לכך בישר את שורת ההגבלות הנוגעות ברובן לציבור החרדי. עם זאת, טרם נודעו ההגבלות במלואן, וההנחיות חדשות יפורסמו במהלך שעות הערב.

ההצהרה המלאה:

ראש המשלה פתח את דבריו ואמר: "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עוד לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. קיימתי שיחה עם כוכבי ועם ראש המל"ל כדי להרחיב טיפול במשבר הקורונה באמצעות צה"ל ופקע"ר".

הוא הוסיף כי "ראש המל"ל והרמטכ"ל יגישו לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם נגיד בנק ישראל. במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי שעדיף להחמיר מאשר להקל".

"זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר כמעט מכל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה אבל איננו מסתפקים בכך" אמר. "אנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של מספר מדינות באסיה שהאטו מאד את קצב הידבקות בנגיף.לכן החלטתי להביא הערב עוד הגבלות שמיועדות להצלת חיים".

לדבריו: "הרוב הגדול ממושמע, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו".

"במסגרת המאבק שלנו בקורונה - נכנס הערב שוב את הממשלה. הקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה. אנו מוסרים למשפחות הנפטרים את מלוא תנחומינו. מבקש להודות לצוותים הרפואיים החיוניים הנפלאים שלנו".

ראש הממשלה נתניהו הזהיר והבהיר: "אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם מי שתוקף את הכוחות שמבקשים למלא שליחות למען כולנו".

לדבריו, "בהנחיות לציבור, נצמצם עוד יותר את ההנחיות. לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. נאסרות תפילות במרחב הפתוח".

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו בהצהרה כי "חופה וקידושין - בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק משפחה גרעינית. יוצא דופן - הלויות ובריתות, כל זה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות 2 מטר מאדם לאדם".

לעומת זאת, "אסורה התקהלות של יותר מ-2 אנשים, תפילות רק ביחידות ולא באוויר הפתוח".

אחריו נשאו דברים משני מוקדים שונים, שר האוצר משה כחלון ונגיד בנק ישראל אמיר ירון שהציגו את התכנית הכלכלית להבראת המשק שנכנס למשבר כבד בעקבות המגיפה.

כחלון אף הוסיף בנימה אישית ובקול רועד כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים אחרי 17 שנים בשלל תפקידים ביצועיים בממשלה ובכנסת.

ההגבלות החדשות:

1. איסור על חתונות אלא בקרב התא המשפחתי המצומצם

2. איסור תפילה במנין במרחב הציבורי

3. מילוי טופס יומי של הצהרות בריאות של עובדים

4. צמצום כוח העובדים במקומות העבודה לעד 15%

5. לוויות עד 20 בני אדם, בריתות עד 10 בלבד

6. איסור על התקהלות של יותר מ-2 אנשים

7. להימנע מביקורים משפחתיים בליל הסדר

בנימין נתניהו משה כחלון קורונה הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד