י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלו הם התנאים

עובדים חיוניים במערכת הבריאות יוכלו לקצר את תקופת הבידוד

משרד הבריאות מתיר לעובדים חיוניים במיוחד, בדרך כלל כאלה שאין להם מחליף או שאי-נוכחותם במוסד הרפואי מסכנת את המטופלים, לקצר את תקופת הבידוד מ-14 ל-12 ימים • התנאים: אישור מיוחד, בדיקה לפני כל משמרת ולבישת מסיכה

עובדים חיוניים במערכת הבריאות יוכלו לקצר את תקופת הבידוד
רופאים ממוגנים מפני הקורונה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משרד הבריאות מאפשר לעובדים חיוניים במערכת הבריאות לקצר את תקופת הבידוד שלהם. ההנחיה שפורסמה היום נוגעת ל"עובדי בריאות חיוניים" בלבד. לפי ההנחיה, ניתן לקצר את משך הבידוד של עובדים הנמצאים בבידוד ביתי מ-14 יום ל-12 יום, אלא אם פיתחו סימפטומים להדבקות בנגיף קורונה, ובתנאי שביום ה-12 לבידוד נלקחה מהעובד בדיקה שתוצאותיה שלילית. כך מדווחת כתבת הבריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור-בית אור.

בהנחיות מוגדרים גם מקרים חריגים במיוחד, בהם עובד מערכת הבריאות שמוגדר "חיוני במיוחד" לא יצטרך כלל לשהות בבידוד. מדובר ב"עובד שנוכחותו במוסד הרפואי חיונית והיעדרותו עלולה לסכן את הטיפול הרפואי שניתן באותו מוסד". עובד כזה הוא עובד שאין לו מחליף, ומנהלי בתי החולים יצטרכו לבקש בנושא זה אישור מיוחד ממשרד הבריאות. לפני כל משמרת יחויב העובד לעבוד בדיקה, במהלכה ימדד לו חום לפני כניסתו לבית החולים וילבש מסיכה.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, נימקה את ההנחיה: "בשל מצוקת מערכת הבריאות בעת מגיפת הקורונה".

מנתונים עדכניים הבוקר (שני) עולה כי ישנם 3,618 עובדים במערכת הבריאות שנמצאים בבידוד, מהם 793 רופאים ורופאות ו-1,241 אחים ואחיות.

מערכת הבריאות צוות רפואי קורונה בידוד ביתי ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד