י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תפילות, יציאה מהבית והתקהלות

התפשטות נגיף הקורונה בישראל: הממשלה אישרה הגבלות נוספות

בישיבה טלפונית שהסתיימה לאחר חצות אישרה הממשלה הגבלות נוספות • במסגרת ההגבלות נאסר על קיום מניין וחתונה גם במרחב הציבורי, איסור התקהלות של מעל לשני אנשים והצהרת בריאות במקומות העבודה • ואיפה הם המקומות היחידים בארץ בהם יהיה מותר להתפלל במניין?

התפשטות נגיף הקורונה בישראל: הממשלה אישרה הגבלות נוספות
שוטרים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות התפשטות הנגיף קורונה בארץ, אישרה הלילה (בין שני לשלישי) הממשלה בישיבה טלפונית מיוחדת הגבלות נוספות, וביניהן איסור על קיום חתונה ותפילה במניין גם במרחב הציבורי, והחמרת איסור ההתקהלות. 

כזכור, מוקדם יותר הערב מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההנחיות החדשות, והצהיר כי בכוונת הממשלה לאשר את ההגבלות הללו. את הדברים נשא נתניהו מהבידוד, בעקבות כך שיועצתו החרדית נדבקה בקורונה.

"הערב אני מדבר אתכם ממעון ראש הממשלה בירושלים - למרות שהבדיקות עוד לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון, כדי לתת דוגמה אישית", הסביר. "הצלם נמצא במרחק של 6 מטר, ואת האיפור והשער עשיתי בעצמי. אני ממשיך לעבוד מהבית". מאוחר יותר הגיעו תוצאות הבדיקות ונתניהו לא נדבק בקורונה.

ההנחיות המלאות:

︎• לא תתאפשר התכנסות, לרבות לא לצורך תפילה וחתונה, במרחב הציבורי. יתאפשר בכותל המערבי קיום מניין אחד, בכל תפילה, של 10 אנשים במרחק של 2 מטרים זה מזה. הלוויה תערך במקום פתוח בלבד ובהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה תיערך בהשתתפות של עד 10 אנשים. התקנות לעניין חתונה יכנסו לתוקפן ביום ז' בניסן התש"ף (1 באפריל 2020) בשעה 08:00.

︎• נקבע כי טרם הגעת העובד למקום העבודה, העובד ימדוד חום וימלא הצהרה על מדידת חום והיעדר תסמינים (חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול, קושי בנשימה). העובד יגיע למקום העבודה עם הטופס המלא לאותו יום, ועל המעביד לאסוף ולשמור את הטפסים כאמור. לעניין עובד שאינו מועסק במסגרת עסק או משלח יד של המעסיק – הצהרה יכולה להיעשות בעל פה.

︎• במקום עבודה בו לא ניתן לשמור על מרחק של 2 מטרים בין עובד לעובד ידאג המעסיק לאמצעים אחרים למניעת הדבקה.

︎• לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע ככל הניתן. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם.

︎• תינתן הנחיה לעובדים לשמור בקפדנות על כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים.

︎• תינתן הנחיה לעובדים כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.

︎• גם מעבדות לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים יורשו לקבל לקוחות בבית העסק בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי משלוחים מותרים לכל סוגי המוצרים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

︎• בעל דוכן בשוק קמעונאי רשאי לפתוח חנות מקוונת, שממנה יוכל לספק מוצרים בשירות משלוחים בלבד. הכל כמובן בתנאי שהשוק והדוכן עצמו סגורים לקהל.

בנוסף, הממשלה החליטה כי יציאה ממקום מגורים, תותר ליחיד או לאנשים הגרים באותו בית, לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים.

קורונה ישיבת הממשלה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד