י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יכול להתפלל במנין"

עורך הדין הגיש תביעה נגד מושל ניו יורק

עורך דין יהודי שמצא את עצמו נפגע מההגבלות שהטיל מושל ניו יורק על תנועת האזרחים וההתקהלויות מתוך מטרה לעצור את הנגף המשתולל בעיר, הגיש נגדו תביעה בטענה כי הוראותיו פוגעות בזכותיו לקיים את אמונתו באופן חופשי

עורך הדין הגיש תביעה נגד מושל ניו יורק
מושל ניו יורק בוויליאמסבורג צילום: באדיבות המצלם

עורך דין תושב ברוקלין, ניו יורק, הגיש תביעה נגד מושל ניו יורק אנדרו קואומו וטען כי הוראתו האוסרת התכנסויות גדולות במהלך מגיפת הקורונה, פוגעת בזכויותיו לקיים באופן חופשי את אמונתו היהודית, וכי הוא לא יכול להתפלל בבית הכנסת במנין.

בתביעה שהוגשה ביום שישי בבית המשפט הפדרלי בברוקלין נגד קואומו וממשלת מדינת ניו יורק, טוען עו"ד לי נייגן כי "התבטאויותיו של קואומו הדורשות מתושבי ניו יורק להגביל את נסיעותיהם, פוגעות בזכויותיו להיפגש עם לקוחות, חברים, ומשפחה".

קואומו חתם על צו ביצוע לסגירת עסקים שנחשבו כלא חיוניים ב-20 במרץ. כעבור שלושה ימים הוא חתם על צו שהטיל איסור על התקהלויות גדולות. אך נכון ליום שישי האחרון קואומו לא הטיל איסור נסיעה ברחבי ניו יורק.

אך עו"ד נייגן טוען כי הצהרותיו של המושל להישאר בבית כאשר התפרצות הקורונה גוברת ואלפים מתים, מייצרות "אפקט מצמרר" עבור מטיילים פוטנציאליים.

נייגן טוען כי הצהרות אלו מעוררות חששות שהוא עלול להיעצר אם ינסה לצאת לרחוב מסיבות אחרות מלבד קניות במכולת או ביקורים רפואיים.

קורונה סגירת בתי כנסת אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד