י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי התפצלות 'כחול לבן'

סקר מפתיע: גוש הימין משיג 63 מנדטים

אוהבים סקרים? הנה סקר אופטימי משהו שאולי נועד להלחיץ מישהו מאוד מסוים במערכת הפוליטית באגף השמאלי שמתמהמה מלעשות את הצעד המוגמר | 63 מנדטים לגוש הימין, כאשר הליכוד מגיע לכוח שיא תחת הנהגתו של נתניהו, לעומת 'כחול לבן' המפוררת שמקבלת ירד פחות ששה מנדטים מהבחירות האחרונות

סקר מפתיע: גוש הימין משיג 63 מנדטים
נתניהו דרעי ליצמן צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בצל משבר הקורונה, פירוקה של מפלגת 'כחול לבן' והמגעים הפוליטיים המתחממים בין בנימין נתניהו לבני גנץ, פרסם הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, סקר שערך מכון סמית' שבדק את תמונת המנדטים, לו הבחירות היו נערכות אתמול (ה' בניסן).

מן הסקר עולה כי גוש הימין מגיע לרוב מוחץ של 63 מנדטים וזאת בשל מגמת התחזקות של מפלגת 'הליכוד', שהיתה ממשיכה להוביל כמפלגה הגדולה בכנסת ואף מתחזקת מ-36 כיום, ל-40 מנדטים. ש"ס נותרת עם 9 מנדטים, כך גם  'יהדות התורה' עם 7 מנדטים. מפלגת 'ימינה' עולה מ-6 ל-7. אולי מתחזקת לאור תפקודו המוצלח של שר הביטחון נפתלי בנט במשבר הקורונה.

עוד מתוצאות הסקר; 'ישראל ביתנו' של ליברמן נחלשת משבעה מנדטים לשישה. ו'כחול לבן' המפוצלת מקבלת סך הכל 27 מנדטים, פחות שישה מנדטים ממה שקיבלה בבחירות. בני גנץ בראשות 'כחול לבן' שומר על כוח מפלגתו 'חוסן לישראל' עם 15 מנדטים.

לעומת זאת, מפלגת 'יש עתיד-תל"ם' בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון נחלשת משמעותית ל-11 מנדטים בלבד. מפלגת 'העבודה-מרצ' מתחזקת על חשבונם, מ-6 מנדטים לתשעה. גם 'הרשימה המשותפת' היתה מתחזקת לשיא כל הזמנים עם 16 מנדטים.

לפי הפרשנות של עמית סגל, 34% ממצביעי 'כחול לבן' בבחירות האחרונות עוברים לבני גנץ, 25% ליאיר לפיד, 10% למפלגת העבודה-מרצ ו-14% לא החליטו.

הסקר בוצע בתאריכים 29-30 במרץ בקרב 700 איש - מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת.

סקר מנדטים מכון סמית בחירות לכנסת עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד