ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברשלנותו גרם למותן של המנוחות

תושב אלעד הואשם במותן של שתי נשים חרדיות

אסון ההתהפכות של קו 304: הבוקר הואשם תושב אלעד בגרימת מותן ברשלנות של רחל חיה גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה ופציעתם של 32 נוסעי קו 304 - שהתהפך בדרך מודיעין עילית לירושלים

תושב אלעד הואשם במותן של שתי נשים חרדיות
אנשי זק"א באוטובוס קו 304 שהתהפך צילום: נתן קניג

תושב אלעד (37) הואשם הבוקר בגרימת מותן ברשלנות של רחל חיה גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה ופציעתם של 32 נוסעי קו 304 שהתהפך בדרך מודיעין עילית לירושלים.

שנה וחודשיים לאחר התאונה המחרידה בכביש 443 בו התהפך קו 304 של חברת קווים שעשה את דרכו ממודיעין עילית לשכונת הר נוף בירושלים, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נהג הרכב הפרטי שעצר את רכבו בצד שמאל של הכביש וגרם להתהפכות האוטובוס.

בתאונה נהרגה המנוחה חיה רחל ע"ה בת 24, הייתה מורה לאמונות ואמא לתינוק קטן בן חצי שנה. ההרוגה השנייה בתאונה היא רוחמה רוזן ע"ה תלמידת 'עלי שיח', בת 27 בתו של הרב קלמן רוזן בעברם תושבי שכונת רמות בירושלים שהתגוררה ברחוב משך חכמה במודיעין עילית.

כוחות הביטחון פועלים לחילוץ הלכודים. (צילום: דוברות זק"א)

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 10.2.19 בשעה 8:00 לערך נסע הנאשם מביתו למקום עבודתו בירושלים, דרך כביש 443, בנתיב הנסיעה ממערב למזרח לכיוון ירושלים. באותה עת, התרחשה תאונה קלה בנתיב הנסיעה לכיוון מערב (המנוגד לנתיב נסיעתו של הנאשם) כתוצאה מכך נוצר עומס תנועה בנתיב הנגדי.

הנאשם, תושב אלעד, שהתקרב למקום התאונה הקלה בכיוון נסיעתו, והבחין בעומס שנגרם בעקבותיה, עצר את רכבו בשול השמאלי, במקביל למקום התאונה, מבלי להפעיל אורות מהבהבים, מבלי להניח משולש אזהרה ומבלי להתריע בשום אמצעי אחר על עצירתו. במעשיו יצר מכשול וסיכון בכביש ללא הצדקה לכך.

בשלב מסוים, כאשר נהג אוטובוס מלא בנוסעים יצא לעקיפה, הוא נחשף לפתע לרכב של הנאשם ממרחק קצר שלא אפשר לו לעצור. בשלב זה, הסיט נהג האוטובוס את ההגה, פגע בצידו הימני של הרכב, כתוצאה מההתנגשות, נדחף הרכב שמאלה ופגע במעקה הבטיחות השמאלי, בעוד שהאוטובוס המשיך בתנועתו ימינה, פגע במעקה הבטיחות הימני והתהפך על צדו הימני, המשיך בהחלקה על צדו, תוך שמעקה הבטיחות חודר את גג האוטובוס.

כתוצאה מהתאונה, נפצעו אנושות רחל חיה גוטמן ז"ל, ורוחמה רוזן ז"ל, אשר מאוחר יותר נפטרו מפצעיהן. בנוסף כתוצאה מהתאונה, נפצעו 32 מנוסעי האוטובוס. במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם ברשלנותו למותן של המנוחות, וגרם לפציעתם של-32 מנוסעי האוטובוס וכן לנזקים לכלי רכב.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בזירת התאונה. (צילום: איחוד הצלה)

בכתב האישום מפורט כי רשלנותו של הנאשם התבטאה, בין היתר, בכך שנהג בקלות דעת, בחוסר זהירות בכך שעצר את הרכב בנתיב הנסיעה השמאלי, בדרך שאינה עירונית.

ביטוי נוסף לרשלנותו בכתב האישום הוא שעצר את רכבו כאמור, ללא כל הצדקה לכך. לא נקט באמצעי הזהירות הנדרשים בעת עצירה בנתיב נסיעה.

נהג אוטובוס שהתהפך, שנחקר תחת אזהרה במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות - הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום. זאת למרות שלחובתו עבר תעבורתי של 29 הרשעות תעבורה - ברכבו הפרטי.

"נסעתי בנתיב השמאלי", שיחזר נהג הרכב הפרטי נגדו הוגש כתב אישום, בו פגע האוטובוס לפני שהתהפך. בשיחה ל'בחדרי חרדים' סיפר לאחר התאונה כי הבחין בתאונה בנתיב הנגדי. "היות ואני חובש חירום, אוֹתַתִּי עם הוינקר ימינה, כדי לעצור בצד הדרך בבטחה ולהעניק טיפול רפואי ראשוני לנפגעים" הוא סיפר.

"שני רכבים שהיו בנתיב הימני חלפו, ואז הרגשתי מכה עצומה ברכבי". הנהג, לא ידע לומר באיזה נתיב היה האוטובוס, "לא ראיתי מאיפה הוא בא, אבל בזמן שהוא פגע בי עדיין לא התחלתי לעבור לנתיב הימני. נכנסתי להלם לשניות ספורות, וכשחזרתי לעצמי כבר ראיתי את האטובוס הפוך".

הנהג נפגע באורח קל ופונה לבית החולים, שם הוא עבר בדיקות. "אני סובל מחבלות, אולי פגיעת ראש קלה, יצאתי ממש בנס" הוא אמר ל'בחדרי חרדים' כשהוא נמצא בבית החולים. "לקח לי זמן להתעשת מהתאונה, יש כמה שניות שלא זכורות לי" אמר.

אלעד אסון אוטובוס 304

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד