ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הידברות והסברה קודמים לאכיפה

מ"מ המפכ"ל למפקדים: "עלינו לגלות רגישות מיוחדת"

בשיחת וידאו מיוחדת שקיים מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן עם מפקדי המרחבים של המשטרה ברחבי הארץ, הוא הורה להם לפעול מול האוכלוסיה ברגישות ולא למהר לתת דוחות • "עלינו לגלות רגישות מיוחדת לאוכלוסיות מיוחדות, תוך הפעלת שיקול דעת רב לאור המציאות המשתנה"

מ"מ המפכ"ל למפקדים: "עלינו לגלות רגישות מיוחדת"
מ"מ מפכ"ל המשטרה בשיחת וידאו צילום: דוברות המשטרה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים שיחת ועידה מיוחדת (Video Conference) עם מפקדי המרחבים של המשטרה ברחבי הארץ, זאת בעקבות מצב החירום הלאומי בו נמצאת מדינת ישראל במסגרת המאבק המתמשך בנגיף הקורונה.

במהלך השיחה, אמר מ"מ המפכ"ל למפקדי המרחבים של המשטרה: "אנחנו מצויים בלבה של מערכה מתמשכת על החיים של כולנו. בימים האלו שמירת שלומו של הציבור הוא למעשה קודם כל שמירת בריאותו. מכאן חשיבות הפעילות המשטרתית, היוזמת והמגיבה, להכוונת התנהגות האוכלוסייה, למניעה, פיקוח ואכיפת התקנות לשעת חירום. אף אחד אינו חסין מפני הנגיף ולכן גם אסור שיהיה חסין מפני החוק שאמור למנוע את התפשטותו בציבור".

ניצב כהן ביקש ממפקדי התחנות להעביר לשוטרים כי "המפתח שלנו להצלחה טמון בראש ובראשונה בהבנת המצב התודעתי של הציבור שכולל את הפחד מהקורונה, החשש הכלכלי והלחץ הנפשי" וביקש לגלות רגישות והתחשבות. "מדיניות האכיפה שלנו נשענת על שיח, מתן הסבר וחידוד ההנחיות, רגישות ורתימת הציבור לשיתוף פעולה. הכלל הוא כי הידברות והסברה קודמים לאכיפה, והקנס צריך להינתן רק במקרים המתאימים".

עוד הוסיף כי "עלינו לגלות רגישות מיוחדת לאוכלוסיות מיוחדות, תוך הפעלת שיקול דעת רב לאור המציאות המשתנה, להמשיך בקיום שגרה של מאבק בפשיעה ולשים את המאמץ לאכיפת התקנות לשעת חירום בעדיפות עליונה".

בשלב זה אף אחד אינו יודע מתי זה יסתיים, "מדובר באירוע שעשוי להימשך זמן רב ועלינו לשמור על הרציפות התפקודית של המשטרה, זאת לצורך עמידה במשימות ולהשתמש בחכמה במשאב האנושי שהוא החשוב ביותר במערכה זו".

מוטי כהן משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד