י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פייק קורונה

נשקלת העמדה לדין: שלח הודעות כוזבות מטעם משרד הבריאות

פרקליטות המדינה הודיעה לעדי טפר, בן 33 מראשון לציון, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין ביצוע עבירות של העברת מידע כוזב במחשב והטרדה באמצעות מתקן בזק. הוא חשוד כי שלח מסרונים פיקטיביים אשר נחזו ככאלה שנשלחו על-ידי משרד הבריאות

נשקלת העמדה לדין: שלח הודעות כוזבות מטעם משרד הבריאות
אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: pixabay

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לעדי טפר, בן 33 מראשון לציון, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין ביצוע עבירות של העברת מידע כוזב במחשב והטרדה באמצעות מתקן בזק. זאת, בשל שליחתם של מסרונים פיקטיביים אשר נחזו ככאלה שנשלחו על-ידי משרד הבריאות, ובהם נכתב כי מכשירי הטלפון של המתלוננות אוכנו על-ידי רשויות המדינה.

על פי מכתב השימוע, שנשלח על ידי עו"ד עמוס איתן, החשוד שלח ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, תוך שימוש באתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים פיקטיביים. החשוד שלח את המסרונים כך שאחת הנשים סברה שנשלחו על-ידי משרד הבריאות ואף כי אוכנו בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות. מהמסרונים שנשלחו לאישה הראשונה עולה כי מכשיר הטלפון שלה אוכן, כי עשוי להיות מוטל עליה קנס, וכי היא ובני ביתה אף עשויים להיעצר בשל הפרת חובת הבידוד הביתי. מהמסרון אשר נשלח לאישה השנייה עולה כי עליה להתרחק מהאישה הראשונה, שכן היא הפרה את חובת הבידוד הביתי, וכי משרד הבריאות צפוי לערוך ביקור בביתה.

התיק נחקר בידי משטרת ישראל באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, כחלק ממדיניות האכיפה עליה הוחלט בפרקליטות, בכל הנוגע לעבירות המבוצעות בקשר עם המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובכל הנוגע להפצת חדשות כזב ("Fake News") סביב התפשטות הנגיף בישראל.

בד בבד עם מכתב השימוע, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי המחלקה עוסקת בימים אלה בטיפול בחדשות כזב בנוגע למאבק הלאומי בנגיף הקורונה.

המחלקה ביצעה במהלך החודש האחרון כ-10 פניות לגבי חשבונות משתמש ברשתות חברתיות שהתחזו לדפים רשמיים של משרד הבריאות ומסרו מידע כוזב בנוגע לנגיף. כמו כן, פעלה המחלקה לגבי אדם שקרא להימנע מלציית להנחיות משרד הבריאות ולהימנע מלדווח לרשויות על תסמיני המחלה. במחלקה עומדים בקשר עם הרשתות החברתיות השונות, ובהן טוויטר, פייסבוק ויוטיוב, על מנת להבטיח שרק מידע אמין בנוגע להפצת נגיף הקורונה יגיע לידי המשתמשים, והכל על מנת למנוע בהלה מיותרת, וחמור מכך – למנוע מצב שבו משתמשים יפעלו באופן שגוי שיסכן את בריאותם כתוצאה מפרסומי כזב.

ד"ר ויסמונסקי ציין לחיוב את ניסיונן של חברות האינטרנט להנגיש מידע מהימן בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, להגביר חשיפה לדוברים רשמיים מטעם משרד הבריאות ומטעם גורמי רפואה וממשלה נוספים בכל מדינה, ובכלל זה בישראל.

בפרקליטות מדגישים כי לאחרונה הועברו לטיפול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מספר תיקים נוספים שנפתחו בחשד לביצוע עבירות של הפצת חדשות כזב. תיקים אלה יטופלו בקצב מזורז ויוכרע בעניינם בקרוב.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד