י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר הקורונה

מנין המובטלים בישראל מתקרב למיליון איש

המשבר הכלכלי בישראל מעמיק, כאשר היום נוספו עוד 22 אלף ישראלים למעגל המובטלים בעקבות השבתת המשק. מניינם הכולל מתקרב למיליון איש ועל פי הערכת הכלכלנים המספר יחצה את המיליון בחודש הקרוב

מנין המובטלים בישראל מתקרב למיליון איש
לשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בעקבות משבר הקורונה וההנחיות שמחריפות כל העת, מספר המובטלים בישראל ממשיך לעלות, והיום (שלישי) נרשמו בלשכת התעסוקה יותר מ-22 אלף ישראלים. מספר מחפשי העבודה הכולל עומד כל 988,957, ושיעור האבטלה עומד על 23.8%. מתחילת החודש נרשמו 831 אלף דורשים עבודה חדשים, 89.7% מהם בחופשה ללא תשלום.  

על פי ההערכה של המוסד לביטוח לאומי, בחודש אפריל-מאי מספר המובטלים יגיע 1.1 מיליון בני אדם. כמו כן, בחודש מאי צפויה להיות ירידה באחוזי הגבייה של כ-50% אצל העצמאיים וכ-37% אצל השכירים. ירידה זו מסתכמת בכ-1.5 מיליארד שקל. בחודש יוני התוספת לתשלום דמי האבטלה תהיה כ-6.5 מיליארד שקל.

ההידרדרות במצב הפיננסי של הביטוח הלאומי צפויה להגיע בחודש מאי-יוני, אז הגירעון יגיע ל-8.1 מיליארד שקל.

שר האוצר משה כחלון הציג אמש (שני) את התכנית הכלכלית לעצמאים בפני הממשלה. התוכנית כוללת סיוע בגובה 40.7 מיליארד שקל למגזר העסקי, חיזוק מערכת הבריאות ומענה להתמודדות עם הנגיף ב-11 מיליארד שקל. כמו כן יורחבו ההקלות למשקי הבית בגובה 20.6 מיליארד שקל. בנוסף, הוקצה סכום של 7.7 מיליארד שקל להאצת המשק. סך הסיוע הממשלתי מתחילת המשבר יעמוד על 80 מיליארד שקל.

כחלק מהתוכנית יקבלו העצמאיים שני מענקים חודשיים של עד 6,000 שקל בחודש הזה, ועד 8,000 שקל בחודש הבא. כמו כן, תהיה הפחתה חדה בארנונה לעסקים בענפים שנפגעו, במסגרתה הם יקבלו פטור מהתשלום על חודשים מארס, אפריל ומאי. בנוסף יסייע האוצר בהיקף תשעה מיליארד שקלים לעסקים בדחיית תשלומים שונים והקדמת תשלומים לספקי הממשלה הקטנים והבינוניים. צעדים אלה מצטרפים להקלות שאושרו עוד קודם לכן, הכוללות הקמת קרן הלוואות, הטבות בדמי אבטלה ומענקים למפוטרים בני 67 ומעלה.

מובטלים רמת אבטלה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד