י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקורונה בעולם

חצי מעובדי השגרירות כולל השגריר ואשתו חלו

כ-20 מעובדי שגרירת ישראל בספרד חלו בקורונה כולל השגריר ואשתו. מסע ההדבקה החל לפני כשלושה שבועות כאשר אחד הקונסולים אובחן כחולה בקורונה ומאז נוספו כבר 20 חולים, חלקם עם תסמינים וחלקם מאובחנים ללא התסמינים

חצי מעובדי השגרירות כולל השגריר ואשתו חלו
אילוסטרציה צילום: pixabay

בתוך כשלושה שבועות בלבד, ובעוד שהשגרירות הייתה סגורה במרבית הזמן, כמחצית מעובדי שגרירות ישראל בספרד, כולל השגריר ואשתו, נדבקו בקורונה.

לפני כשלושה שבועות, ביום האחרון בו פעלה השגרירות, אחד הקונסולים אובחן כחולה כחיובי לקורונה. בנוסף אליו אובחן גם עובד מקומי כחולה, והשניים הדביקו כמחצית מעובדי השגרירות ביניהם שלושה דיפלומטים, עובדים ישראלים ועובדים מקומיים. הדיפלומטים יש לציין, הדביקו גם את בני זוגם.

כעת, 18-20 מעובדי השגרירות חולים בקורונה עם תסמיני המחלה, וארבעה נוספים חולים, אך ללא תסמינים.

"כל מערך כוח האדם נפגע בצורה כזו או אחרת", מספר בראיון ל-Ynat אסף מורן, סגן שגרירת ישראל בספרד, שהוא ואשתו עברו תסמינים קלים של קורונה ומאז נמצאים בתהליכי החלמה.

"לקח לנו 24 שעות מרגע שהבנו שיש מישהו חולה בשגרירות ועד שעברנו לעבוד מהבתים. ב-24 השעות האלה כל אחד בשגרירות נחשף כנראה לדבר הזה. יש מי שלא נדבק, אבל 50 אחוז כן נדבקו. סיימנו את הבידוד וכרגע אנחנו במאמץ להחזיר את השגרירות לפעולה מצומצמת כדי למנוע הדבקות נוספות, לצד פתיחה מחודשת של המבנה", הוסיף.
  
הוא הוסיף כי "כאחד שחווה את התסמינים הקלים של הנגיף, בלי חום ושיעול אבל כן סבל מכאבי שרירים וחולשה, אני יכול לומר שזה יותר חזק משפעת. אי אפשר להשוות את זה לשפעת רגילה. זה יותר קשה בחוויה הפיזית".

שגרירות ישראל ספרד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד