י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רואים בחומרה"

לשכת שר הבריאות תקפה את הערוץ על פייק ניוז

בערוץ 'כאן 11', פרסמו כי ליצמן מקדם העלאת גופותיהם של נפטרי קורונה בתפוצות לקבורה בישראל, זאת בניגוד לעמדה המקצועית במשרדו | מטעם לשכתו של ליצמן פורסמה הכחשה גורפת ותקפו את ה"פייק ניוז", כלשונם

לשכת שר הבריאות תקפה את הערוץ על פייק ניוז
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן מקדם העברת גופות של יהודים מהתפוצות, שקנו חלקות קבר בישראל ונפטרו בימים האחרונים. זאת בניגוד לעמדה המקצועית במשרדו, שטוענת שיש לאסור לזאת. כך פורסם אמש (שלישי) בחדשות הערב של 'כאן 11'. לטענתם, מדובר בסכנה לבריאות הציבור בשל החשש שיגיעו גופות של אנשים שמתו מקורונה.

בלשכתו של שר הבריאות הכחישו את הפרסום ומסרו בתגובה כי בניגוד מוחלט לפרסום הערב במהדורת החדשות כאן 11, שר הבריאות ליצמן לא עסק בהבאת שום גופה לישראל. לא זו אף זו, בנוהל מיוחד שפורסם בידי ראש שירותי בריאות הציבור נקבעו הכללים להבאת גופות נפטרים חולי קורונה מארצות אחרות, בהתאם לחוק ולדרישות הקפדניות.

עוד הוסיפו, אנו בטוחים שאם אכן הובאו גופות חולי קורונה לישראל, הן התבצעו על פי נוהל זה. כאמור, לשר ליצמן ולשכתו אין ולא היה כל עיסוק בכך.

"יודגש, אנו רואים בחומרה פרסום דיווח מעין זה ללא בקשת תגובה מראש - הליך מינימאלי מתבקש, שהיה מונע שידור פייק ניוז במקרה זה", נכתב לסיום.

כאן 11 יעקב ליצמן נתיחת גופות קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד